موافقت انگلیس با میدان گازی جدید شل در دریای شمال
موافقت انگلیس با میدان گازی جدید شل در دریای شمال
رگولاتور انگلیس با هدف افزایش تولید داخلی پس از حمله روسیه به اوکراین، طرح بازبینی شده شرکت شل برای توسعه یک میدان گاز طبیعی در دریای شمال را تصویب کرد.

به گزارش«نبض انرژی» شرکت شل در بیانیه‌ای از این تصمیم استقبال و اعلام کرد قصد دارد توسعه میدان گازی جک‌دا (Jackdaw) که می‌تواند معادل ۶.۵ درصد از تولید گاز انگلیس را تولید کند را اجرا کند.

کواسی کوارتنگ، وزیر بازرگانی انگلیس، گفت: میدان گازی جک‌دا پس از این که اکتبر گذشته ابتدا به دلایل زیست محیطی رد شده بود، تاییدیه نهایی رگولاتوری را کسب کرد. اجازه دهید گاز بیشتری که نیاز داریم را برای حمایت از امنیت انرژی خود، از آبهای انگلیس تامین کنیم.

رویترز هفته گذشته گزارش کرده بود رگولاتور نفت فراساحلی انگلیس برای محیط زیست، قرار است طرحهای جدید توسعه زیست محیطی این میدان گازی را تایید کند که نقطه عطف مهمی برای توسعه جدید است.

تحت طرح جدید، شرکت شل قرار است تولید از این میدان را در نیمه دوم سال ۲۰۲۵ آغاز کند.

گروه محیط زیستی صلح سبز اعلام کرد بر این باور است که تایید این مجوز ممکن است غیرقانونی بوده باشد و به دنبال اقدام حقوقی علیه آن خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، موافقت با توسعه این میدان همزمان با افزایش قیمت‌های انرژی در انگلیس پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین صورت گرفته است. دولت انگلیس از تولیدکنندگان داخلی خواسته است سرمایه‌گذاری را برای تقویت تولید داخلی نفت و گاز افزایش دهند.

منبع: ایسنا