موافقت مجلس برای ورود مبلغ مازاد سوخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر به بورس
موافقت مجلس برای ورود مبلغ مازاد سوخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر به بورس
نمایندگان مجلس شورای اسلامی دولت را مکلف کردند هر ساله در لایحه بودجه مبلغ سوخت مصرف نشده و سوخت مایع به تولیدکنندگان نیروگاه‌های تجدیدپذیر را برای فروش یا عرضه در بورس انرژی پیش‌بینی کند.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» در جلسه علنی روز یکشنبه (اول خردادماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح توسعه و مانع زدایی از صنعت برق کشور ماده ۱۶ این طرح به تصویب نمایندگان رسید.

براساس ماده ۱۶ طرح مذکور؛ در اجرای تبصره (۳) ماده (۶۱) قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی مصوب ۴ اسفند ۱۳۸۹ دولت مکلف است هر سال مبلغ سوخت مصرف نشده و یا تخصیص حواله معادل آن به شکل سبد سوخت مایع یا معادل نفت خام به تولیدکنندگان نیروگاه‌های تجدیدپذیر را برای فروش یا عرضه در بورس انرژی در لوایح بودجه سنواتی پیش بینی کند. انواع نیروگاه‌های برق آبی کمتر یا بیشتر از ۱۰ مگاوات نیز شامل حکم این ماده هستند. آیین نامه اجرایی این ماده ظرف سه ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون به پیشنهاد وزارت نیرو تهیه و به تصویب هیات وزیران می رسد.

همچنین در جریان بررسی ماده (۱۵) طرح مذکور، این ماده را به جهت داشتن ابهام، براساس ماده ۱۵۳ آیین نامه داخلی مجلس برای بررسی بیشتر به کمیسیون انرژی مجلس ارجاع داده شد.