11 هزار کنتور هوشمند در استان زنجان نصب می‌شود
11 هزار کنتور هوشمند در استان زنجان نصب می‌شود
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، از هوشمندسازی حدود 11 هزار کنتور مشترکان صنعتی، کشاورزی، عمومی و خانگی در استان تا پایان سال‌جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»  “پیام جوادی” اظهار داشت: با هوشمندسازی کنتورهای برق مشترکان، می‌توان گام بزرگی در مدیریت بار شبکه برداشت و با اجرای این طرح علاوه بر کاهش چشمگیر تلفات شبکه توزیع برق، بار شبکه را نیز هوشمند کنترل کرد و همچنین صرفه‌جویی در مصرف و قبض برق مصرف‌کنندگان و کاهش خاموشی از مزایای هوشمندسازی شبکه برق است.
وی افزود: با جایگزینی کنتورهای هوشمند، مشترکان می‌توانند در هر لحظه، میزان مصرف خود را بررسی و از آن اطلاع پیدا کنند و با نصب کنتورهای هوشمند به‌راحتی می‌توان به مدیریت بار شبکه اقدام کرد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، تعداد کنتورهای هوشمند استان زنجان را تاکنون 10764 دستگاه عنوان و تصریح کرد: از این تعداد 397 کنتور هوشمند طرح فهام ولتاژ اولیه، 5090 کنتور هوشمند طرح فهام دیماندی ثانویه غیرمستقیم و 4670 کنتور هوشمند طرح فهام دیماندی ثانویه مستقیم دیماندی در استان زنجان به بهره‌برداری رسیده است و همچنین سکسیونرهای کنترل از راه دور فعال استان نیز 210 دستگاه است.
جوادی بیان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، شرکت موظف است کنتورهای مشترکان را هوشمندسازی کند و هوشمندسازی کنتورها برای مشترکان صنعتی، کشاورزی و مجتمع‌های تجاری در اولویت برنامه‌ها قرار دارد و همچنین پیرامون هوشمندسازی کنتورهای مشترکان خانگی نیز اولویت با مجتمع‌های بزرگ و برج‌ها است و تاکنون کنتور حدود 10 هزار مشترک که در مجتمع‌های تجاری و خانگی ساکن هستند، هوشمندسازی شده است.