لزوم بازنگری قوانین برای مقابله با استخراج غیرمجاز ماینرها| باید قوانین و جرائم تشدید شود
لزوم بازنگری قوانین برای مقابله با استخراج غیرمجاز ماینرها| باید قوانین و جرائم تشدید شود
نبود بازدارندگی جریمه‌های در نظر گرفته شده برای ماینینگ غیرمجاز از نقاط ضعف قوانین و مقررات جاری کشور است، بنابراین دولت در صورتی که بازنگری در قوانین استخراج رمز ارز را به‌عنوان فرصت شناسایی کند، خواهد توانست صنعت برق و را نیز به‌گونه‌‎ای مثبت تحت تأثیر قرار دهد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» علی قهرمانی- یکی از مسائلی که امروزه بیشتر نمود پیدا کرده بحث استخراج غیرمجاز رمزارز‌ها توسط برخی از افراد است که این مهم سبب افزایش مصرف برق در کشور می‌شود این در حالیست که دولت اعلام کرده بود که جلوی استخراج غیرمجاز گرفته خواهد شد، اما با این وجود باز هم شاهد این معضل در کشور هستیم. براساس برآورد‌ها هر ماه شاهد کشف غیرمجاز ماینر‌ها در کشور هستیم که بایستی جلوی آن‌ها گرفته شود.

باید به این نکته کلیدی اشاره کرد و گفت؛ به خاطر افزایش قیمت ارز‌های دیجیتال بعضی از افراد در تعرفه‌های تخفیفی مختلف به دنبال استخراج رمز ارز هستند.

در همین راستا یکی از مباحثی که در این زمینه می‌تواند کمک کند موضوع اجرای قوانین برای مقابله با این معضل است تا از استخراج غیرمجاز جلوگیری به عمل آید؛ بنابراین دولت در صورتی که بازنگری

در قوانین استخراج رمز ارز را به‌عنوان فرصت شناسایی کند، خواهد توانست صنعت برق و را نیز به‌گونه‌‎ای مثبت تحت تأثیر قرار دهد. بازنگری در قوانین مربوط به استخراج رمزارز‌ها به رویکرد دولت درباره این صنعت وابستگی دارد. دولت در صورتی که بخواهد روند گذشته را ادامه دهد، راه مشخصی پیش روی خود دارد.

براساس این گزارش می‌توان گفت؛ نبود الزام قانونی به شفاف سازی نحوه واردات، خرید و فروش و استفاده از دستگاه‌های استخراج رمزارز با راندمان پایین و همچنین نبود بازدارندگی جریمه‌های در نظر گرفته شده برای ماینینگ غیرمجاز از نقاط ضعف قوانین و مقررات جاری کشور است این در حالی است که سود حاصل از بیت کوین با استفاده از ماینر یا همان دستگاه تولید کننده رمز ارز دیجیتالی سبب شده تا در بسیاری از افراد به سمت استفاده از این نوع کسب درآمد روی آورند حتی به شکل غیر قانونی.