طرح فاضلاب چادگان اصفهان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد
طرح فاضلاب چادگان اصفهان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد
مدیر دفتر مطالعات و بررسی‌های فنی فاضلاب شرکت آبفای استان اصفهان گفت: در صورت تخصیص اعتبار موردنیاز به میزان 200 میلیارد تومان، طرح فاضلاب شهر چادگان طی سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»  “سعید شمسایی” با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر این طرح به طور همزمان در سه جبهه شامل، احداث تصفیه‌خانه، اجرای شبکه جمع‌آوری و انتقال فاضلاب و مطالعات احداث دو باب ایستگاه پمپاژ در حال اجراست.

وی با بیان اینکه عملیات احداث تصفیه‌خانه فاضلاب چادگان از سال 1392 آغاز شد و تاکنون 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد افزود:  این تصفیه‌خانه پس از تکمیل و بهره‌برداری 2330 متر مکعب فاضلاب را در شبانه‌روز با روش‌های پیشرفته لجن فعال و تصفیه تکمیلی فیلتراسیون تصفیه می‌کند.

مدیر دفتر مطالعات و بررسی‌های فنی فاضلاب شرکت آبفای استان اصفهان با اشاره به پیشرفت 80 درصدی عملیات اجرایی شبکه جمع‌آوری و خطوط انتقال فاضلاب شهر چادگان گفت: تاکنون 35 کیلومتر از 44 کیلومتر خطوط جمع‌آوری و انتقال فاضلاب مورد نیاز این طرح با استفاده از لوله‌های پلی اتیلن به قطرهای 200 تا 500 میلیمتر اجرا شده است.

وی با بیان اینکه مراحل مطالعاتی دو باب ایستگاه پمپاژ فاضلاب این شهر نیز آغاز شده است، افزود: شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تاکنون به تعهدات خود در جهت اجرای این طرح بزرگ عمل کرده است اما تکمیل و بهره‌برداری از آن نیازمند تامین اعتباری معادل 200 میلیارد تومان است که امیدواریم در سفر رییس جمهور به اصفهان به تصویب برسد.