14 ابرپروژه بهینه‌سازی مصرف سوخت در انتظار مصوبه شورای اقتصاد
14 ابرپروژه بهینه‌سازی مصرف سوخت در انتظار مصوبه شورای اقتصاد
شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت اعلام کرد: 14 ابرپروژه بهینه‌سازی مصرف سوخت در انتظار مصوبه شورای اقتصاد است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»  20 فروردین امسال گزارشی با موضوع «24 کلان‌پروژه بهینه‌سازی مصرف سوخت همچنان بلاتکلیف» روی خروجی خبرگزاری فارس قرار گرفت.

در این گزارش قید شده بود که «با در نظر گرفتن این موضوع که فقط 8 ماه از روی کارآمدن دولت سیزدهم گذشته است، اما هنوز اقدامی برای اجرای پروژه‌های 24 گانه بهینه‌سازی مصرف سوخت انجام نشده است که ضرورت دارد دولت در این مسأله اهتمام ویژه‌ای داشته باشد».

در این راستا روابط عمومی شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت‌ توضیحاتی در این‌باره به خبرگزاری فارس ارائه داد.

در این توضیحات قید شده است: «پیشرفت فیزیکی 15 طرح از 24 طرح بهینه‌سازی (جدول 1)، بدون تبیین دقیق و برخلاف واقع “صفر” اعلام شده است که در نتیجه این شائبه را ایجاد می‌کند که شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت در اجرای وظایف و در عملیاتی کردن طرح‌های مذکور اقدام نکرده است».

جدول 1

در ادامه آمده است: از فهرست طرح‌های مندرج در جدول منتشر شده توسط خبرگزاری فارس از 24 طرح معرفی شده تنها 8 طرح ( طرح‌های شماره 1 تا 7 و شماره 9 ) مصوبه شورای محترم اقتصاد را اخذ نموده و اجرای آن به عهده شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت است که از این تعداد 7 طرح به مرحله اجرا رسیده است؛ طرح ردیف 8 با عنوان «افزایش کارایی موتورخانه‌ها، ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری» که دارای مصوبه شورای اقتصاد است اجرای آن از ابتدای سال 1398 به شرکت ملی گاز ایران واگذار شده‌ است.

در ادامه توضیحات شرکت شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت آمده است: اجرای طرح ردیف 10 با عنوان «جایگزینی و نوسازی ناوگان حمل و نقل مسافری و باری درون شهری و برون شهری» از سال 1397 به وزارت صمت واگذار شده است؛ در مورد طرح‌های شماره 11 تا 24 که در جدول منتشره خبرگزاری فارس میزان پیشرفت آن صفر اعلام شده است به اطلاع می‌رساند که شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت در خصوص این طرح‌ها اقدام به تهیه گزارش‌های توجیهی فنی و اقتصادی کرده و از طریق وزارت نفت و سازمان برنامه جهت اخذ مصوبه از شورای محترم اقتصاد اقدام کرده است که تاکنون مصوب و ابلاغ نشده و توسط مراجع مورد اشاره در دست بررسی است.

در بخش پایانی این توضیحات آمده است: شایان ذکر است تعیین میزان پیشرفت فیزیکی طرح‌ها از زمان ابلاغ مصوبه توسط شورای محترم اقتصاد به وزارت نفت و ابلاغ آن توسط وزارت نفت جهت اجراء به شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت قابل محاسبه است. لذا بر این اساس اعلام پیشرفت فیزیکی صفر مندرج در جدول منتشر شده  واقعی نیست.

منبع: فارس