سرانه مصرف آب بوشهری‌ها ۲۵۰ لیتر در شبانه‌روز است
سرانه مصرف آب بوشهری‌ها ۲۵۰ لیتر در شبانه‌روز است
سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت:سرانه مصرف آب به ازای هر نفر ۲۵۰ لیتر در شبانه‌روز است که این میزان بسیار بالاتر از استانداردهای جهانی‌ است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» “ابوالحسن عالی” با اعلام این مطلب گفت: بیش از ۸۰ درصد آب آشامیدنی استان بوشهر از سد کوثر کهگیلویه و بویراحمد و خط آبرسانی کازرون تأمین می‌شود و علاوه بر این حدود ۱۰ درصد آب از طریق تأسیسات آب‌شیرین‌کن، از تولیدکنندگان خریداری و در شبکه آبرسانی توزیع می‌شود.
سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه، آب تولیدی این استان گران‌ترین آب آشامیدنی در کشور است تصریح کرد: در حالی که به‌طور متوسط قیمت تمام شده تأمین و توزیع آب آشامیدنی هر مترمکعب، ۷۵۰۰ تومان است، از مشترکان به ازای هر مترمکعب بین ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان دریافت می‌شود.
این مقام مسئول با اشاره به فرا رسیدن فصل گرما و افزایش مصرف آب بیان کرد: درصدی از مشترکان بیش از الگوی تعیین شده آب مصرف می‌کنند که این مهم سبب بروز مشکلاتی در توزیع عادلانه آب می‌شود.
وی سرانه مصرف آب در استان را ۲۵۰ لیتر به ازای هر نفر در شبانه‌روز اعلام کرد و گفت: این میزان بسیار بالاتر از استانداردهای جهانی‌ است که می‌توان با مدیریت مصرف و استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف آب، تا ۵۰ درصد این مقدار را کاهش داد.
عالی با اشاره به مشکلات سفره‌های زیرزمینی آب و بحرانی بودن دشت‌های استان تصریح کرد: منابع داخلی آب استان در سفره‌های زیرزمینی غیرقابل برداشت است که در این راستا به منظور تامین آب روستاها برنامه‌ریزی شده است.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با وارد مدار شدن پروژه‌های آب‌شیرین‌کن، مشکل کم‌آبی در استان کاهش یابد.