مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان: مشکل کم‌آبی مهرستانی‌ها در سیستان و بلوچستان حل می‌شود
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان: مشکل کم‌آبی مهرستانی‌ها در سیستان و بلوچستان حل می‌شود
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان از اجرای طرح‌های کوتاه، میان و بلند مدت برای رفع مشکلات کم‌آبی مردم مهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»  “علیرضا قاسمی” با اعلام این مطلب بیان کرد: مهرستان با جمعیت ۲۳ هزار نفر از طریق ۶ حلقه چاه با مجموع آبدهی ۳۰ لیتر در ثانیه تامین آب می‌شود.
وی افزود: رفع مشکل آب شرب شهر و روستاهای حاشیه این شهرستان در سه بازه‌ زمانی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برنامه‌ریزی شده است.
این مقام مسئول با اشاره به طرح‌های کوتاه‌مدت برای رفع مشکلات آبی مهرستان، اضافه کرد: در این راستا حفر و تجهیز دو حلقه چاه در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان قرار دارد که عملیات حفر چاه، خرید لوله و اتصالات موردنیاز صورت پذیرفته و اجرای خطوط انتقال آب و برق‌رسانی در حال انجام است.
وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود ظرف ۴۵ روز آینده این طرح  تکمیل و وارد مدار بهره‌برداری شود که در مجموع ۲۰ لیتر در ثانیه افزایش ظرفیت تامین آب را در پی خواهد داشت.
قاسمی به طرح‌های میان‌مدت در راستای کاهش تنش آبی مهرستان اشاره و تصریح کرد: تکمیل خط انتقال آب از سد ماشکید علیا به طول ۲۷ کیلومتر با لوله به قطر ۳۱۵ میلیمتر و احداث پکیج تصفیه آب از جمله این پروژه‌ها بوده که برای این طرح  تاکنون ۱۵ کیلومتر لوله خریداری و ۱۱ کیلومتر حفر ترانشه شده است.
به گفته وی، در صورت تخصیص اعتبار به مبلغ ۴۰ میلیارد تومان، تا پایان شهریور‌ماه این پروژه نیز تکمیل می‌شود و قابلیت بهره‌برداری خواهد داشت.
مدیرعامل آبفای سیستان و بلوچستان با اشاره به طرح‌های بلند مدت کاهش تنش آبی مهرستان گفت: اجرای کامل طرح آبرسانی از سد ماشکید علیا به شهرهای سوران، مهرستان و هیدوچ شامل خط انتقال سوران به طول ۵۸ کیلومتر، مهرستان به طول ۲۷ کیلومتر و هیدوچ به طول ۱۱ کیلومتر از جمله این طرح‌هاست که اعتباری معادل ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد.
وی ادامه داد: خط انتقال به هیدوچ با تخصیص ۲۰ میلیارد تومان تا ۲ ماه آینده قابلت بهره‌برداری خواهد داشت.