بلومبرگ کاهش شدید قیمت هیدروژن سبز را پیش بینی کرد
بلومبرگ کاهش شدید قیمت هیدروژن سبز را پیش بینی کرد
اگرچه امروزه هیدروژن آبی ارزان تر از هیدروژن سبز است، اما وضعیت تا سال 2030 تغییر می کند.

به گزارش نبض انرژی، هیدروژن آبی از گاز طبیعی با پشتیبانی از جذب و ذخیره کربن ساخته شده است (فناوری که از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست). هیدروژن سبز از آب با استفاده از انرژی های تجدید پذیر ساخته می شود.
بلومبرگ انتظار دارد تا سال 2030 هیدروژن تجدیدپذیر در همه کشورهای مدل‌سازی شده ارزان‌تر شود(حتی آن‌هایی که گاز ارزان‌تری دارند مانند ایالات متحده و آن‌هایی که انرژی تجدیدپذیر قیمتی دارند مانند ژاپن و کره جنوبی).
شرکت های نفت و گاز مشتاق کسب سود و همچنین ظاهرا دوستدار محیط زیست هستند. آنها در حال حرکت به سمت فضای آبی هیدروژن هستند؛ اما اگر به سرعت حرکت نکنند، در معرض خطر دارایی های سرگردان خواهند بود.
حتی هیدروژن خاکستری که با استفاده از سوخت‌های فسیلی بدون CCS ساخته می‌شود، می‌تواند تا سال 2030 در 16 کشور از 28 کشور مدل‌سازی شده بلومبرگ، بیش از هیدروژن سبز هزینه داشته باشد. این تغییر تکتونیکی را در بازار هیدروژن ایجاد می کند.
گزارشی از IRENA نشان داده که استرالیا به دلیل وجود منابع انرژی تجدیدپذیر فراوان، در بهترین موقعیت برای سرمایه گذاری در این تغییر قرار دارد.
همین هفته، اولین تانکر هیدروژن خاکستری مایع در جهان از ویکتوریا به ژاپن ارسال شد. این بدترین نوع سوخت بود که هیدروژن از زغال سنگ قهوه ای مایع ساخته شده بود.
با حرکت به سمت اقتصاد سبز، مشکلات زیادی وجود دارد، اما با حل هر کدام از آن ها آینده برای شهروندان زمین پایدارتر و برای صنعت سودآورتر می شود.