آبگیری62 درصد از حجم مخزن سد سفیدرود گیلان/ اعلام زمان رهاسازی آب در کانال‌های آبیاری
آبگیری62 درصد از حجم مخزن سد سفیدرود گیلان/ اعلام زمان رهاسازی آب در کانال‌های آبیاری
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: امسال به‌دلیل بارش‌های ناکافی، فقط 62 درصد از حجم مخزن سد سفیدرود آبگیری شده است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» “وحید خرّمی” با اعلام این خبر در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و عملیات پاسخ به بحران استان گیلان گفت: در حال حاضر حجم مخزن سد سفیدرود 667 میلیون متر مکعب با متوسط جریان ورودی 111 متر مکعب بر ثانیه و جریان خروجی 6 متر مکعب بر ثانیه است.
وی افزود: با توجه به کاهش مخزن آب سد سفیدرود و تصمیم کمیته منابع و مصارف آب استان، شروع آبگذاری کانال‌های آبیاری بر اساس تقویم زراعی، کانال‌های تونل آب‌بر فومنات و کانال راست سد سنگر (مناطق شرقی گیلان) از روز 12 اردیبهشت و برای کانال چپ سد سنگر (مناطق مرکزی گیلان) از 16 اردیبهشت ماه سال جاری خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: مرحله اول آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود جهت نشاء برنج 16 روز به‌صورت پیوسته بوده و پس از آن نوبت‌بندی آب به‌صورت 8 روز وصل و 4 روز قطع ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان در خصوص وضعیت آبگیری سد مخزنی آیت الله بهجت شهر بیجار نیز گفت: حجم مخزن این سد در حال حاضر 104 میلیون متر مکعب (99 درصد آبگیری) و جریان ورودی آن 3 متر مکعب بر ثانیه و جریان خروجی آن 5 متر مکعب بر ثانیه است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان از کشاورزان گیلانی خواست ضمن رعایت تقویم زراعی و توصیه‌های فنی سازمان جهاد کشاورزی استان، نظر به وضعیت موجود منابع آب استان و اعلام زمان آغاز آبگذاری، نسبت به خزانه گیری برنج با منابع آبی در دسترس خویش اقدام نموده و همزمان با آغاز آبگذاری در تاریخ های اعلام شده، فرآیند نشاء را به انجام رسانند.