به گزارش نبضانرژی،به نقل از شانا؛ آقای جعفر سالارینسب در این باره گفت: سوخت توزیعی در جایگاههای کل کشور در چهار مرحله پس از تولید در پالایشگاه، در مخازن، هنگام تحویل خط و در مرحله آخر هم در مخزن جایگاههای نمونهگیری و کنترل میشود.
وی با اشاره به اخبار رسانهها درباره مطابق نبودن بنزین توزیعی در سطح شهر تهران با استانداردهای یورو ۴ بهدلیل مخلوط شدن با دیگر فرآوردهها در تانکرهای نفتکش افزود: سیستم توزیع سوخت در کشور کاملاً مکانیزه است و فرآوردههای مختلف در انبارهای نفت در لاینهای مختلف و کاملاً مجزا توزیع و بارگیری میشود.
مدیر تأمین و توزیع شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی درباره سیستم توزیع سوخت از طریق نفتکشها گفت: این سیستم کاملاً مکانیزه است و هر نفتکش کارت حمل مخصوص خود را دارد که نوع فرآورده توزیعی در آن قید شده است و برای مثال نفتکشی که نفتکوره حمل میکند، سیستم به او اجازه حمل فرآورده دیگری را نخواهد داد و در موارد استثنا و ویژه نیز باید کاملاً مخزن و تانکر نفتکش شستشو و مخزن دوباره کنترل شود، سپس فرآورده جدید را بارگیری کند.
سالارینسب تأکید کرد: در هر انبار فرآورده یک واحد کنترل کیفیت وجود دارد که این واحد وظیفه کنترل استانداردهای محموله فرآورده نفتکشها را پس از حرکت بهعهده دارد.
وی تأکید کرد: فرآورده توزیعی در سطح کشور هنگام تحویل از پالایشگاه نیز تحت بررسیهای لازم قرار میگیرد و در صورتی که استانداردهای لازم را داشته باشد، تحویل گرفته شده و برای ارسال به مخزن مبدأ در انبار، ارسال میشود.
مدیر تأمین و توزیع شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی همچنین با تأکید بر اینکه خطوط انتقال نفت و نفت کوره نیز کاملاً مجزا از خطوط فرآوردههای رنگی است، گفت: در مواردی محدود اگر بخواهیم از یک خط نفت سفید، بنزین و گازوئیل منتقل کنیم، ابتدا نفتگاز حمل میشود، سپس نفت سفید که مادهای روشن است، به خط تزریق میشود و خط از این طریق کاملاً شسته شده و پس بنزین ارسال میشود که در این مرحله نیز کیفیت بنزین کاملاً کنترل میشود.
سالارینسب با اشاره به اینکه به هیچ عنوان خطوط نفت کوره و فرآوردههای بنزین یکسان نیستند، افزود: درباره بنزین معمولی و بنزین یورو نیز این حساسیت وجود دارد و اینترفیس (لایه بین دو فرآورده در خط لوله) خط طوری تنظیم میشود که این دو فرآورده با یکدیگر مخلوط نشود.
وی درباره کیفیت بنزین توزیعی در کلانشهرها و شهر تهران گفت: طبق مصوبه دولت، همه بنزین و گازوئیل تولیدی در سطح کلانشهرها و حوزه تهران، دارای استاندارد یورو ۴ است و با بهترین کیفیت و مطابق استانداردهای روز اروپا در پالایشگاهها تولید و در سطح جایگاهها توزیع میشود.
کنترل سوخت توزیعی کشور در ۴ مرحله مجزا
برچسب ها
این مطلب بدون برچسب می باشد.
کاهش سرقت از خطوط لوله نفت ایران/ صرفهجویی یک میلیارد دلاری مصرف سوخت با انتقال فرآوردههای نفتی
مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، با اشاره به اینکه سرقت نفت از خطوط لوله کاهش پیدا کرده است، گفت: خوشبختانه اقدامات مربوط به کنترل مکانیزه و تامین تجهیزات در حال انجام است تا سرقت از خطوط به حداقل ممکن برسد.
نرخ برق ایستگاههای شارژ خودروهای برقی چقدر است؟
مدیرعامل شرکت توانیر گفت: مشکلی برای افرادی که در نظر دارند در ایستگاههای شارژ خودروهای برقی سرمایه گذاری کنند، نیست و از طریق درخواستی که به شرکتهای توزیع داده می شود، تامین برق خواهد شد. بنابراین نرخ برق ایستگاههای شارژ نرخ تجاری یعنی 547 تومان به ازای هر کیلو وات ساعت خواهد بود.
کاهش ۱۰۰ هزار بشکه ای تولید روزانه نفت اوپک
تحقیقات رویترز نشان میدهد سازمان کشورهای صادر کننده نفت ۲۶.۴۹ میلیون بشکه در روز در آوریل تولید داشته که ۱۰۰ هزار بشکه در روز پایینتر از کل تولید ماه مارس است.
ثبت دیدگاه
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.