۵۷ واحد صنعتی بزرگ در استان اردبیل گازرسانی شد
۵۷ واحد صنعتی بزرگ در استان اردبیل گازرسانی شد
اردبیل- مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل اعلام کرد: امسال به ۵۷ واحد صنعتی بزرگ و مصرف کننده عمده در ۲۱ شهرک و ناحیه صنعتی فعال در استان اردبیل گازرسانی شده است.

رشید اسماعیلی روز سه شنبه با اشاره به تکلیف شرکت گاز برای جایگزینی سوخت گاز طبیعی با سوخت فسیلی در واحدهای صنعتی گفت: استان اردبیل با توجه به وجود واحدهای صنعتی کشاورزی و معدنی بزرگ و نیز به علت برخورداری از شهرک‌های صنعتی و صنایع تبدیلی متعدد، در جایگزینی گاز طبیعی با سوخت فسیلی عملکرد مناسبی داشته است.

به گزارش نبض‌انرژی،وی مجموع واحدهای صنعتی متصل به شبکه گاز طبیعی کشور در استان اردبیل را یک هزار و ۵۰۱ واحد صنعتی عمده و جزء اعلام کرد و افزود: زیرساخت گازرسانی در شهرک‌ها و محورهای صنعتی استان نیز با اقدامات گسترده تامین و فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل بیان کرد: یک هزار و ۲۲۸ مورد از واحدهای صنعتی گازرسانی شده در استان اردبیل جزو واحدهای صنعتی با مصرف جزء و ۲۷۳ واحد صنعتی نیز به عنوان مصرف کننده عمده هستند.

وی افتتاح پروژه گازرسانی به فاز ۲ محور صنعتی پارس‌آباد در دهه فجر امسال را به لحاظ جایگزینی گاز طبیعی با سوخت فسیلی در صنایع و کارخانجات مستقر در این شهرک صنعتی که در مساحتی بالغ بر ۵۰ هکتار ایجاد شده است، جزو شاخص ترین اقدامات شرکت کاز استان اردبیل در گازرسانی به مناطق صنعتی ذکر کرد.

اسماعیلی همچنین جایگزینی گاز طبیعی با سایر سوخت‌ها در صنعت حمل و نقل را از مهمترین رویکردهای شرکت گاز استان برشمرد و گفت: هم اینک در سطح استان اردبیل تعداد ۶۹ جایگاه سوخت سی.ان.جی در حال بهره‌برداری وجود دارد.

وی در ادامه از مصرف ۲ میلیارد و ۶۸۷ میلیون متر مکعب گاز طبیعی تا انتهای بهمن ماه سال جاری در بخش خانگی، تجاری و صنعتی استان اردبیل خبر داد و افزود: یک میلیارد و ۸۰۳ میلیون متر مکعب این گاز در بخش خانگی و صنعت و ۸۸۴ میلیون متر مکعب نیز در نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل مصرف شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل، با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی میزان مصرف گاز طبیعی در این استان گفت: امسال بخش خانگی ۱۱۱ میلیون متر مکعب و نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل نیز ۱۲۸ میلیون متر مکعب رشد مصرف گاز نسبت به سال گذشته داشته است.

 

ایرنا