سپهر انرژی از لیست سیاه وزارت نفت خارج می‌شود

سپهر انرژی از لیست سیاه وزارت نفت خارج می‌شود

به گزارش “نبض انرژی” ، شرکت نفتی سپهر انرژی وابسته به بانک صادرات در صورت رضایت بخش بودن مذاکرات وزارت نفت با مسوولانش از لیست سیاه این وزارتخانه خارج می‌شود.

شرکت نفتی سپهر انرژی وابسته به بانک صادرات در صورت رضایت بخش بودن مذاکرات وزارت نفت با مسوولانش از لیست سیاه این وزارتخانه خارج می‌شود.

 

به گزارش خبرنگار انرژی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پیش از این شرکت انرژی سپهر وابسته به بانک صادرات طبق دستورالعمل صادر شده و ابلاغی به تمام شرکت‌های وزارت نفت در لیست سیاه معاملاتی وزارت نفت قرار گرقته و ممنوع المعامله شده بود.

 

برخی دلیل ورود شرکت نفتی سپهرانرژی به لیست سیاه معاملاتی وزارت نفت را مربوط به فساد مالی اخیر در کشور عنوان می‌کنند.

 

شرکت سپهر انرژی پیش از ممنوع المعامله شدن توسعه سه طرح ساخت پالایشگاه گازی بید‌بلند، طرح استحصال اتان پالایشگاه پارسیان و پروژه پتروشیمی دنا ( طرح متانول نهم پتروشیمی) را بر عهده داشت.

 

البته بعد از حدود شش ماه در لیست سیاه ماندن، جواد اوجی- مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران- در مورد حضور مجدد بانک صادرات و شرکت نفتی وابسته به آن در طرح‌های صنعت نفت و گاز کشور به خبرنگار ایسنا گفت: مذکرات خوبی با مسوولان این بانک و شرکت انرژی سپهر برای ادامه همکاری در طرح‌های صنعت نفت و گاز کشور صورت گرفته است.

 

وی با ابراز امیدواری از این که با انجام این مذاکرات مشکلات برطرف خواهد شد، اظهار کرد: در آینده نزدیک نتیجه این مذاکرات اعلام خواهد شد.

سپهر انرژی از لیست سیاه وزارت نفت خارج می‌شود