اجرای طرح پسماند در ساوه همچنان در دستور کار است
اجرای طرح پسماند در ساوه همچنان در دستور کار است
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ساوه گفت: تا آنجاکه اطلاع دارم اجرای طرح پسماند در این شهرستان منتفی نشده است.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ساوه گفت: تا آنجاکه اطلاع دارم اجرای طرح پسماند در این شهرستان منتفی نشده است.
به گزارش نبض انرژی، مجید علیپور در جریان دیدار مدیران و کارکنان دستگاه قضائی شهرستان با امام جمعه ساوه که به مناسبت فرا رسیدن هفته قوه قضائیه انجام شد، اظهار کرد: با وجود پیگیری‌های صورت گرفته و تلاش گروه‌های مردمی و رسانه‌ها برای منتفی شدن احداث سایت پسماند به وسعت 100 هکتار در ساوه، اما مکاتباتی که توسط مجری طرح صورت می‌گیرد بیانگر آن است که  اجرای این طرح در ساوه همچنان ادامه دارد.
وی تصریح کرد: با شدت گیری اعتراضات مردمی مبنی بر توقف عملیات اجرایی این پروژه، برخی مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی در مصاحبه‌های خبری از منتفی شدن این طرح زیست محیطی سخن گفتند، اما هیچ دستور مکتوب و نامه‌نگاری کتبی مبنی بر توقف اجرای این طرح و منتفی شدن کامل آن صورت نگرفته و شواهد و قرائن حاکی از ادامه اجرای این پروژه است.
وی خواستار صیانت از حقوق عامه مردم شد و افزود: باید آنچه که مصلحت مردم و حقوق عامه است در نظر گرفته شود و از حق مردم دفاع شده و به مطالبات آنان جامه عمل پوشانده شود.
دادستان عمومی و انقلاب ساوه در ادامه گفت: قوه قضائیه در اجرای برنامه‌های تحولی خود تلاش بسیاری برای رضایت مردم از نظام قضایی انجام داده است و قضاوت عملکرد دستگاه قضائی بر عهده مردم است. فعالیت در حوزه بهداشت، سلامت، اراضی ملی، حقوق شهروندی، آزادی‌های عمومی و فردی از جمله موضوعات مهمی است که توسط دستگاه قضا پیگیری می شود.
وی تصریح کرد: در خصوص پرونده پلاک ۸۴ ساوه هم که عده ای تلاش کردند که از اراضی ملی و بیت المال سوء استفاده کنند که اقدام به تصور و تملک کردند، پیگیری دستگاه قضائی با تاکید بر حفظ حقوق مردم عادی انجام و با سوء استفاده کنندگان برخورد قانونی خواهد شد.
علیپور در ادامه گفت: جرایم اقتصادی یا جرایم متاثر از تنش‌های اقتصادی در جامعه نگران کننده است، اما دستگاه قضایی بدون تاثیرپذیری از فشارها به طور جد با فساد در هر سطحی که باشد مبارزه می‌کند.
وی افزود: شرایط اقتصادی مردم بسیار سخت است و ضمن حمایت از اقشار آسیب پذیر باید با مشارکت بین‌بخشی به دنبال افزایش اعتماد مردم به حاکمیت با برطرف کردن مشکلات باشیم.
گفتنی است، انتشار گزارشی با عنوان “ساوجی‌ها می‌پرسند، آیا ساوه زباله دان می شود؟” توسط ایسنا در 24 آذر 97 از راه‌اندازی یک مرکز بزرگ “بازیافت، امحاء و ذخیره پسماندهای ویژه و صنعتی استان و کشور” در ساوه خبر داده بود که این گزارش در 24 آذرماه سال جاری بر روی خروجی قرار گرفت و به تشریح نگرانی‌هایی در این خصوص پرداخت و عکس العمل‌های رسمی و غیررسمی را از سوی مردم و مسئولان به همراه داشت تا جایی که متولیان امر خبر از منتفی شدن این طرح در ساوه دادند.
منبع: ایسنا