آب و برق هیچ مشترکی به دلیل عدم پرداخت تا اردیبهشت ماه قطع نمی شود
آب و برق هیچ مشترکی به دلیل عدم پرداخت تا اردیبهشت ماه قطع نمی شود
اردکانیان، وزیر نیرو گفت: با توجه به شرایط کشور به مشترکانی که در پرداخت قبوض خود مشکلات موقتی دارند تا پایان اردیبهشت ماه ۹۹ مهلت لازم داده می‌شود.

اردکانیان، وزیر نیرو گفت: با توجه به شرایط کشور به مشترکانی که در پرداخت قبوض خود مشکلات موقتی دارند تا پایان اردیبهشت ماه ۹۹ مهلت لازم داده می‌شود.

به گزارش نبض انرژی، «رضا اردکانیان» پیش از ظهر روز چهارشنبه در حاشیه آیین بهره‌برداری از ١٢٩٠ هکتار جنگل کاری پیرامون تهران و مراسم روز درختکاری در مجموعه فرهنگی- تاریخی سعدآباد، اظهار داشت: با رعایتی که همه شهروندان در مصرف آب و انرژی و شرایط خوبی که داریم کمبودی از نظر تامین انرژی و آب در کشور نیست به ویژه که در شرایط کنونی نیاز بیشتری به آب برای ملاحظات بهداشتی وجود دارد.

وزیر نیرو افزود: امیدواریم این رعایت مردم تداوم داشته باشد و ما برای مصارف غیرضرور خود سعی کنیم کمتر از آب استفاده کنیم برای اینکه با کمبود مواجه نشویم.

اردکانیان عنوان کرد: ایام پایان سال و سنت حسنه خانه تکانی نیز در حال انجام است، هرچقدر که این اتفاق زودتر و با آب کمتری رخ دهد، اطمینان بیشتری از تامین آب وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: شرایط سیلابی برخی از رودخانه‌ها موجب می‌شود که برخی تصفیه‌خانه‌های آب به‌رغم اینکه مشکلی در تامین آب نیست، نتوانند بیش از حد ظرفیت خودشان برای کیفیت عمل کنند لذا برخی اوقات ممکن است که با کاهش و یا احیانا افت فشار مواجه شویم.

وزیر نیرو گفت: بالاخره این شرایط بیماری کرونا و حوادثی که ایجاد می‌کند سبب کندی در برخی از کسب و کارها می‌شود؛ ما به سهم خودمان هرچند که هزینه‌های آب و برق در سبد هزینه خانوار درصد قابل توجهی نیست و جزو پایین‌ترین‌ها است امروز به همه شرکت‌های آب و فاضلاب در همه استان‌ها و در واحدهای توزیع برق ابلاغ شده است که به دلیل شرایط خاص در مواردی که مشترکان برای دریافت انشعاب مراجعه می‌کنند و باید حق انشعاب را براساس قانون بپردازند، حداکثر مدارا شود و به صورت اقساطی حق انشعاب پرداخت شود.

اردکانیان با اشاره به شرایط موجود در کشور تاکید کرد: به کسانی که در پرداخت قبوض خود مشکلات موقتی دارند، مهلت لازم تا پایان اردیبهشت‌ماه ۹۹ داده و با مشترکان برای پرداخت قبوض‌شان مدارا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همه مردم می‌دانند بخش عمده منابع مورد نیاز صنعت آب و برق برای سرپا نگه داشتن آن از همین محل تامین می‌شود لذا اینگونه نیست که ما از بودجه عمومی رقم قابل ملاحظه‌ای را دریافت کنیم لذا باید به گونه‌ای رفتار کنیم که خدایی ناکرده به دلیل کمبود منابع مواجه نشویم و یا اختلالی در عرضه این دو محصول حیاتی نداشته باشیم.