افزایش 26 درصدی درآمد آریا ساسول در سه ماهه سالجاری
افزایش 26 درصدی درآمد آریا ساسول در سه ماهه سالجاری
شرکت آریاساسول از فروش داخلی و صادراتی در سه ماهه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش درآمد 26 درصدی شناسایی کرده است که بیشترین میزان آن به درآمدهای صادراتی اختصاص دارد.

به گزارش بخش تحلیلی پایگاه خبری «نبض انرژی»، شرکت پلیمر آریاساسول با نماد «آریا» در فرابورس ایران، گزارش عملکرد منتهی به 31 خرداد 1403 را در کدال منتشر کرد.

بر اساس این گزارش مجموع فروش داخلی و صادراتی نماد آریا در خرداد ماه، معادل 3974 میلیارد تومان است که نسبت به مدت مشابه ماه قبل آن از افزایش درآمد برخوردار بوده است.

همچنین مجموع فروش داخلی این شرکت در خرداد ماه 1373 میلیارد تومان از فروش اتيلن، پلي اتيلن متوسط و سنگين، پلي اتيلن سبک و سي تري پلاس است.

فروش صادراتی نماد آریا از فروش اتيلن، پلي اتيلن متوسط و سنگين و پلي اتيلن سبک با رقمی معادل 2601 میلیارد تومان است که در گزارش های کدال از افزایش درآمد نسبت به اردیبهشت ماه سال جاری خبر می دهد.

رشد 26 درصدی درامد پلیمر آریاساسول در خرداد ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز قابل توجه بوده که این میزان درآمد از فروش صادراتی ناشی می شود. این شرکت در سه ماهه سال 1402 درآمدی نزدیک به 9 هزار میلیارد تومان را به ثبت رسانده است درحالیکه این رقم در سه ماهه سالجاری به 11 هزار میلیارد تومان رسیده است.

شرکت پلیمر آریاساسول در این گزارش کدال در راستای شفاف سازی در زمینه نوع محصول فروش صادراتی فروش و بهای سرویس های جانبی اطلاع رسانی می کند.

بر پایه این گزارش، فروش صادراتی اتیلن به صورت CFR صورت می گیرد. همچنین در خصوص طی دوره مالی مورد گزارش، بهای سرویس‌های جانبی دریافتی از شرکت مبین انرژی خلیج فارس بر مبنای نرخ های اعلامی توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای سال ۱۴۰۱ و مقادیر مصرف واقعی طبق صورتحساب‌های شرکت مزبور، به صورت علی‌الحساب و ذخیره در حساب‌ها منظور گردیده است. پیگیری از مراجع ذیصلاح جهت اصلاح احتمالی نرخ‌ها در حال انجام است.

گفتنی است که شرکت پلیمر آریاساسول با تولید اتیلن، پلی‌اتیلن و سایر محصولات پتروشیمی در کیفیت بالا و در محیطی سالم، ایمن و سازگار با محیط زیست، مبتنی بر مدیریت بهینه منابع و ارتقاء سرمایه های انسانی و رضایت همه ذینفعان سازمانی، از جمله شرکت های فعال در صنعت و بازار سرمایه است.