توافق‌نامه گازی ایران و روسیه توسعه اقتصادی منطقه را رقم می‌زند
توافق‌نامه گازی ایران و روسیه توسعه اقتصادی منطقه را رقم می‌زند
سرپرست ریاست‌جمهوری ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت اجرای توافق‌های ایران و روسیه، روابط راهبردی دو طرف را غیرقابل تغییر خواند و با تاکید بر اهمیت مذاکرات و نگاه مشترک تهران - مسکو درباره مسائل منطقه‌ای، ابراز امیدواری کرد: تلاش‌های دو کشور برای ثبات‌بخشی به منطقه به نتایج مطلوب برسد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، محمد مخبر بعدازظهر چهارشنبه (۶ تیر) در پاسخ به تماس تلفنی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، امضای تفاهم‌نامه درباره انتقال گاز روسیه به ایران را گامی بلند در جهت تعمیق روابط دو کشور و اقدامی موثر به‌منظور توسعه اقتصادی منطقه دانست و با بیان اینکه با اجرای این طرح، نه تنها منافع اقتصادی دو کشور، بلکه منافع کل منطقه تامین خواهد شد، از اهتمام رئیس‌جمهوری روسیه در به سرانجام رسیدن این توافق قدردانی کرد.

وی ضمن محکومیت حادثه تروریستی اخیر در داغستان، با دولت و ملت روسیه و خانواده جانباختگان این جنایت ابراز همدردی کرد.

رئیس‌جمهوری روسیه نیز در این مکالمه تلفنی با ابراز خرسندی از امضای تفاهم‌نامه راهبردی انتقال گاز میان دو کشور، این توافق را رویدادی بزرگ برای تأمین منافع دو کشور و تقویت همکاری‌های دوجانبه و به نفع بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی دانست.

پوتین افزایش سطح مبادلات تجاری میان دو کشور را رضایت‌بخش و تبادل هیئت‌های دیپلماتیک را بهترین گزینه به‌منظور زمینه‌سازی با هدف توسعه روابط برشمرد.

وی با بیان اینکه تهران ثابت کرده است که همکاری دوجانبه با این کشور روی کاغذ نمی‌ماند و به مرحله عمل و اجرا می‌رسد، از اهتمام و جدیت دولت شهید رئیسی برای توسعه و اجرای توافق‌های دوجانبه قدردانی و برای ملت ایران در انتخابات پیش‌رو آرزوی موفقیت و سربلندی کرد.