جزئیات آمار تولید نفت در دولت‌ سیزدهم/ تولید نفت‌ ایران ۶۰درصد افزایش یافت+فیلم
جزئیات آمار تولید نفت در دولت‌ سیزدهم/ تولید نفت‌ ایران ۶۰درصد افزایش یافت+فیلم
وزیر نفت با بیان اینکه طی این چند روز درباره آمار تولید و صادرات نفت مطالبی دور از واقعیت مطرح شده است، گفت: روند تولید نفت‌ خام کشور با روی کار آمدن دولت سیزدهم ۶۰درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» جواد اوجی امروز (چهارشنبه، ششم تیر) در حاشیه نشست هیئت دولت و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طی چند روز گذشته در حق دولت شهید رئیسی به‌ویژه در بخش پیشرفت‌های صنعت نفت و گاز جفا شده است، گفت: در این چند روز درباره آمار تولید و صادرات نفت مطالبی بیان شد که دور از واقعیت است.

وی ادامه داد: امروز در نشست هیئت دولت آمارهای مربوط به تولید و صادرات نفت را ارائه کردم. آمارها ماهانه و در قالب گزارش‌هایی به مقام‌های بلندپایه نظام و کشور، ازجمله مقام معظم رهبری، سران سه قوه و برخی رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی ارسال می‌شوند.

وزیر نفت با اشاره به میانگین تولید نفت در سال‌های مختلف افزود: در سال ۱۳۹۸ میانگین تولید نفت خام ایران روزانه ۲ میلیون و ۲۹۰ هزار بشکه بود که در سال ۱۳۹۹ این عدد به روزانه ۲ میلیون و ۱۰۶ هزار بشکه و در خرداد ۱۴۰۰ هم به روزانه ۲ میلیون و ۱۰۷ هزار بشکه رسید.

اوجی تصریح کرد: با روی کار آمدن دولت شهید رئیسی، تولید نفت به ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه و پس از آن در سال ۱۴۰۱ به میانگین ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه و در سال ۱۴۰۲ به ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه رسید و در سال ۱۴۰۳ تاکنون میانگین تولید نفت‌ خام کشور ۳ میلیون و ۵۷۰ هزار بشکه بوده است.

اوجی تأکید کرد: این آمارها همان گزارش‌هایی است که ما ماهانه ارسال می‌کنیم و تهیه‌کنندگان آن مسئولیتی ۱۰ساله دارند. گزارش‌های ماهانه نشان می‌دهد که روند تولید نفت ۶۰درصد افزایش داشته است.