گسترش فعالیت‌های آموزشی پژوهشگاه نیرو در کشورهای همسایه/ آکادمی خبرگان و دبیرخانه‌های منطقه‌ای پژوهش تشکیل می‌شود
گسترش فعالیت‌های آموزشی پژوهشگاه نیرو در کشورهای همسایه/ آکادمی خبرگان و دبیرخانه‌های منطقه‌ای پژوهش تشکیل می‌شود
رئیس پژوهشگاه نیرو،شکل‌گیری دیپلماسی صنعت آب و برق را مهم‌ترین محور تحول در چشم‌انداز نوین فعالیت‌های پژوهشگاه نیرو دانست و گفت: گسترش فعالیت‌های آموزشی پژوهشگاه نیرو در کشورهای همسایه، ایجاد آکادمی خبرگان، اتاق‌های فکر و تشکیل دبیرخانه‌های منطقه‌ای پژوهش از جمله برنامه‌های در دست اقدام پژوهشگاه است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»  مجید عمیدپور در نشست با روسای واحدها و مجتمع‌های آموزشی و پژوهشی پژوهشگاه نیرو در سراسر کشور که در محل مجتمع آموزشی و پژوهشی فارس برگزار شد، بر دستیابی و تثبیت جایگاه پژوهشگاه نیرو به عنوان مرجعیت علمی وزارت نیرو تاکید کرد و افزود: واحدها و مجتمع‌های آموزشی و پژوهشی پژوهشگاه نیرو، مبتنی بر مزیت نسبی مراکز استانی باید به قطب‌های آموزش، پژوهش، سنجش صلاحیت حرفه‌ای، برگزار کننده دوره‌های ویژه آموزش مدیران و توسعه‌دهنده پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد در سراسر کشور تبدیل شوند.
رئیس پژوهشگاه نیرو، بر احیا و شکل‌گیری مجدد آموزش‌های بلندمدت با رعایت سازوکارهای قانونی تاکید و آن را نیاز اساسی صنعت آب و برق قلمداد کرد.
عمید پور همچنین بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های علمی نخبگان و خبرگان صنعت آب و برق تاکید کرد و اظهار داشت: ارائه مشاوره و فرصت مطالعاتی در راستای بهره‌گیری حداکثری از نخبگان و خبرگان صنعت آب و برق، توسعه بنیادین فرآیندهای سنجش و ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای و ایجاد مراکز رشد، با محوریت شرکت‌های دانش‌بنیان از فعالیت‌های توسعه‌ای پژوهشگاه نیرو است.
وی بر توجه ویژه وزارت نیرو به اقدامات و فعالیت‌های پژوهشگاه نیرو اشاره کرد و افزود: تعریف ماموریت‌های جدید از سوی وزارت نیرو، نشان‌دهنده موفقیت پژوهشگاه در انجام وظایف محوله و ثبات مجموعه پژوهشگاه و مجتمع‌های آموزشی و پژوهشی این پژوهشگاه است.
عمیدپور در این نشست به کسب عنوان موسسه برتر در حوزه بهره‌وری از سوی پژوهشگاه نیرو در بین شرکت‌های وزارت نیرو اشاره و از زحمات مدیران و کارکنان واحدها و مجتمع‌های آموزشی پژوهشگاه نیرو در سراسر کشور قدردانی کرد.
در این نشست “اشکان ذوالریاستین” راهبر واحدها و مجتمع‌های آموزشی و پژوهشی پژوهشگاه نیرو نیز با ترسیم و تشریح سند راهبردی تحول، به ارائه گزارش درباره آخرین وضعیت مجتمع‌های آموزشی و پژوهشی پژوهشگاه نیرو پرداخت.
دیدار صمیمانه با کارکنان مجتمع آموزشی و پژوهشی فارس و بازدید از مرکز رشد مجتمع فارس از دیگر برنامه‌های بازدید رئیس پژوهشگاه نیرو و هیئت همراه بود.