لزوم رفع موانع اجرای قرارداد خط انتقال گاز ایران به پاکستان
لزوم رفع موانع اجرای قرارداد خط انتقال گاز ایران به پاکستان
جمله قرارداد راهبردی خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان (طرح آی-پی) را نیازمند پیگیری ویژه از سوی مسؤلان پاکستانی دانست و بر آمادگی کامل ایران برای همکاری برای رفع موانع اجرای این قرارداد تأکید کرد.

به گزارش«نبض انرژی» به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، محمد مخبر عصر امروز (یکشنبه، ۲۷ خرداد) در پاسخ به تماس تلفنی شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان، ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید قربان، ‌ابراز امیدواری کرد در آستانه این عید بزرگ با تلاش مضاعف همه مسئولان و اندیشمندان جهان اسلام صلح و آرامش به منطقه بازگشته و غزه مظلوم از جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی رهایی یابد.

وی با بیان اینکه جنگ، خشونت و تروریسم میراث زورگویان و مستکبرین عالم برای ملت‌های مظلوم و ستمدیده است، بر ضرورت یکپارچگی و همگرایی جهان اسلام برای زدودن این میراث شوم از بلاد اسلامی و نمایان کردن چهره زیبای اسلام ناب محمدی برای جهانیان تاکید کرد.

سرپرست ریاست‌جمهوری در بخش دیگری از سخنانش ضمن قدردانی صمیمانه از دولت و ملت پاکستان برای استقبال گرم از شهید رئیسی، رئیس‌جمهوری فقید جمهوری اسلامی ایران در سفرش به این کشور، همچنین حضور دلگرم‌کننده هیئت عالیرتبه پاکستانی در آیین ادای احترام به او، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در بسیاری از موضوع‌های جهان اسلام به‌ویژه مسئله فلسطین و غزه و دیگر مسائل بین‌المللی، دیدگاه‌های مشترکی دارند که این موضوع می‌تواند بستر و زمینه مناسبی برای ارتقای سطح روابط در همه زمینه‌ها باشد.

مخبر در ادامه با اشاره به توافق‌های مهم و راهبردی  میان ایران و پاکستان در سفر رئیس‌جمهوری فقید به اسلام‌آباد از جمله هدف‌گذاری برای افزایش سطح تبادلات تجاری و اقتصادی بین دو کشور به ۱۰ میلیارد دلار، ابراز امیدواری کرد با اهتمام طرفین و تسریع در رفع موانع همکاری‌های تجاری در آینده نزدیک، این هدف مهم تحقق یابد.

وی همچنین ضمن مرور همکاری‌های دوجانبه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان، اجرای توافق‌های معطل‌مانده بین دو کشور از جمله قرارداد راهبردی خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان (طرح آی-پی) را نیازمند پیگیری ویژه از سوی مسؤلان پاکستانی دانست و بر آمادگی کامل جمهوری اسلامی ایران برای همکاری برای رفع موانع اجرای این قرارداد تأکید کرد.

سرپرست ریاست‌جمهوری با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره پاکستان را همراه و شریکی راهبردی برای خود می‌داند، بر عزم مسئولان عالی دو کشور برای ارتقای سطح روابط در بخش‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود تأکید کرد.

شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تبریک عید سعید قربان به دولت و ملت ایران، ضمن گرامیداشت یاد شهید رئیسی و تجلیل از حمایت‌های بی‌بدیل رهبری معظم انقلاب اسلامی ایران و رئیس‌جمهوری فقید از مردم مظلوم فلسطین و غزه، روابط جمهوری اسلامی و پاکستان را روابطی دیرینه، تاریخی و مبتنی بر اشتراک‌های عمیق فرهنگی و دینی توصیف و بر علاقمندی کشورش برای تثبیت و تحکیم هر چه بیشتر روابط با ایران به‌ویژه در بخش تجاری و اقتصادی تأکید کرد.

وی سفر تاریخی رئیس‌جمهوری شهید ایران به این کشور را سبب گشایش فصلی تازه در روابط دو کشور دانست و بر پایبندی کامل دولت پاکستان نسبت به اجرای دقیق توافق‌های این سفر از جمله افزایش سطح روابط تجاری دو کشور به ۱۰ میلیارد دلار و رفع موانع اجرای قرارداد خط لوله انتقال گاز تأکید کرد.

شریف در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای ملت ایران در انتخابات پیش‌رو، اعلام کرد: ‌اطمینان داریم این انتخابات نیز مانند دوره‌های گذشته به تقویت و استحکام هر چه بیشتر نظام جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان لنگرگاه صلح و ثبات و امنیت در منطقه می‌انجامد.