عزم شركت نفت مناطق مركزی برای توسعه میدان‌های غرب كشور
عزم شركت نفت مناطق مركزی برای توسعه میدان‌های غرب كشور
مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی از عزم راسخ این شرکت برای توسعه و تولید حداکثری و استفاده از ظرفیت‌های موجود در میدان‌های نفت و گاز غرب کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»مهدی حیدری در بازدید از میدان‌های گازی باباقیر و بانکول بر توسعه و تولید حداکثری از این میدان‌های مهم تأکید کرد و افزود: میدان‌های یادشده با ایفای نقشی تأثیرگذار در افزایش ظرفیت پالایشگاه گاز ایلام و تأمین خوراک پتروشیمی استان ایلام می‌توانند بخشی از گاز مصرفی سرانه خانگی و تجاری استان‌های غرب کشور را تأمین کنند.

وی در بازدید از میدان‌های باباقیر و بانکول که در گستره عملیاتی شرکت نفت و گاز غرب قرار دارند ابراز امیدواری کرد که با اتمام حفاری چاه اول بابا قیر و جمع‌آوری اطلاعات تکمیلی، توسعه این میدان شتاب بیشتری گیرد.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ضمن بازدید از پروژه توسعه میدان بانکول، گفت: توسعه این میدان کمکی شایان به مسئله ناترازی گاز و در عین حال تأمین خوراک پتروشیمی ایلام می‌کند.

حیدری با تأکید بر اهمیت اجرای گام دوم طرح توسعه میدان گازی تنگ بیجار تصریح کرد: ظرفیت تولید روزانه این میدان هم‌اکنون ۲۵۰ میلیون فوت مکعب است و براساس برنامه‌ریزی‌ها، در گام دوم طرح توسعه آن قرار است این ظرفیت به روزانه ۴۰۰ میلیون فوت مکعب برسد.

وی افزود: با اجرای گام دوم طرح توسعه میدان تنگ بیجار شاهد افزایش برداشت از این میدان و رسیدن آن به روزانه ۱۱ میلیون متر مکعب خواهیم بود.