امضا قرارداد توسعه 2 میدان نفتی در شركت ملی نفت ایران/ بخش خصوصی در حوزه فرآورش نفت خام مشاركت می كند
امضا قرارداد توسعه 2 میدان نفتی در شركت ملی نفت ایران/ بخش خصوصی در حوزه فرآورش نفت خام مشاركت می كند
شرکت ملی نفت ایران فردا (یکشنبه؛ 27 خردادماه) قرارداد طرح توسعه و بهره برداری میدان نفتی چنگوله و بند کرخه را امضا و خدمات فرآورش نفت خام با استفاده از تاسیسات سریع احداث کارخانه ای میدان های قلعه نار، کبود، بالارود و منصوری را به بخش خصوصی واگذار می کند.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»قرارداد توسعه و بهره برداری میدان نفتی چنگوله و بندکرخه با هدف تولید روزانه به ترتیب 60 و 18هزار بشکه نفت، فردا (یکشنبه؛ 27 خردادماه) امضا می شود.

از جمله عملیات اجرایی در میدان چنگوله می توان به حفاری 18 حلقه چاه تولیدی، حفاری 2 حلقه چاه ارزیابی، حفاری 2 حلقه چاه دفع پساب و تعمیر دو حلقه چاه، احداث تاسیسات سرچاهی و خطوط لوله جریانی و احداث تاسیسات فرآورش و انتقال نفت خام و گاز همراه اشاره کرد.

گفتنی است که طرح توسعه میدان نفتی چنگوله از طرح‌های مصوب سفر “رئیس‌جمهور شهید” به استان ایلام به‌شمار می‌رود و توسعه آن، نقش مهمی در رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی در استان ایلام دارد به طوری که پیش بینی می شود،6500 فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم ایجاد کند. طرح توسعه و بهره برداری میدان بند کرخه نیز 2500 فرصت شغلی مستقیم و مستقیم ایجاد می کند.

امضا 2 قرارداد خرید خدمات فرآورش نفت خام با استفاده از تاسیسات سریع احداث

فردا همچنین قراردادهای خرید خدمات فرآورش نفت خام با استفاده از تاسیسات سریع احداث کارخانه ای (Skid-mounted) در قالب قرارداد مشارکت عمومی-خصوصی به روش BOO (ساخت، تملک، بهره‌برداری) امضا می شود.

امضا کنندگان قرارداد شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، شرکت توسعه نفت و گاز مپنا و گروه صنعتی مهام شرق هستند.

از ویژگی های این دو قرارداد می توان به مشارکت بخش خصوصی با سرمایه گذاری حدود 250 میلیون دلار در بالادست صنعت نفت اشاره کرد.