بومی سازی بیش از 2 هزار قطعه در همکاری با 35 شرکت دانش بنیان در پالایشگاه نفت بندرعباس
بومی سازی بیش از 2 هزار قطعه در همکاری با 35 شرکت دانش بنیان در پالایشگاه نفت بندرعباس
مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: در راستای اجرای طرح های بومی سازی و حمایت از ساخت داخل، تاکنون با ۳۵ شرکت دانش بنیان به ارزش بیش از ۱۳ میلیارد ریال در پالایشگاه بندرعباس قرارداد منعقد شده است.

به گزارش «نبض انرژی» به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت پالایش نفت بندرعباس؛ دکتر احمد هاشمی با اشاره به اینکه یکی از عوامل کلیدی در دستیابی به موفقیت در حوزه ساخت داخل و بومی سازی قطعات مورد نیاز ، اعتماد و همکاری با شرکت‌های دانش بنیان است افزود: با هدف بهبود عملکرد و کاهش ریسک های عملیاتی و تکیه بر توان داخلی، تاکنون با ۳۵ شرکت دانش بنیان در زمینه اجرای پروژه و ساخت قطعات مورد نیاز همکاری داشته ایم.

وی با اشاره به اینکه این قرارداد‌ها انتقال فناوری و دانش فنی مورد نیاز را تسهیل می‌کند بیان داشت: در همکاری با شرکت های دانش بنیان موفق به ساخت و بومی سازی ۲ هزار و ۲۸۳ قطعه و ۸ پروژه دانش محور به ارزش بیش از ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال شده ایم.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: استفاده حداکثری از ظرفیت شرکت های دانش بنیان، راه‌حل‌های نوآورانه را به ارمغان می‌آورد که موجب ارتقای دانش فنی و توسعه فناوری‌های پیشرفته و در نهایت افزایش کارایی و پایداری در تولید می شود.

دکتر هاشمی افزود: شرکت پالایش نفت بندرعباس از جمله شرکت های پیشرو در حوزه بومی سازی فناوری های فرآیندی صنعت پالایش نفت، حمایت از ساخت داخل و فعالیتهای دانش بنیان است که در بسیاری از موارد و با اتکاء به دانش داخلی و متخصصان این شرکت و با مهندسی معکوس و بدون نقشه اولیه، بسیاری از قطعات و فرآیندها را بومی سازی کرده و در راستای حفظ تولید مستمر و با اطمینان کامل، در این شرکت از آنها استفاده شده است.

وی تصریح کرد: با نگاه به توانمندی های داخلی تاکنون در حدود ۳۶ هزار قطعه مهم و استراتژیک به تعداد کل بیش از ۳۸ میلیون قطعه در پالایشگاه نفت بندرعباس بومی سازی شده است که در حدود ۵۸ میلیون یورو صرفه جویی به همراه داشته است که علاوه بر کمک به استمرار تولید و جلوگیری از هرگونه وقفه در امر تامین پایدار انرژی و خروج ارز از کشور، موجب توانمندی و ایجاد اعتماد به نفس در تولیدکنندگان داخلی و همچنین خودباوري نسبت به توان و ظرفیت کشور شده است.