سکوی ۱۳ آلفای پارس جنوبی آماده بهره برداری است
سکوی ۱۳ آلفای پارس جنوبی آماده بهره برداری است
وزیر نفت از افتتاح و بهره برداری سکوی ۱۳ آلفای پارس جنوبی، آغاز عملیات فاز دوم میدان نفتی مشترک یادآوران و نیز امضای قرارداد نفتی چنگوله خبر داد و گفت: میدان مشترک نفتی با استفاده از ظرفیت پیمانکاران و سازندگان داخلی انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» جواد اوجی وزیر نفت پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیأت وزیران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خبر خوبی در رابطه با سکوی ۱۳ آلفای پارس جنوبی داریم. متأسفانه این سکو در دولت قبل و در برخورد با یک کشتی تجاری بحرینی با آن آسیب فراوانی می‌بینید و از این سکوی آلفا با وجود هزینه‌های سنگینی که روی آن انجام گرفته بود بهره برداری نمی‌شود.

وی افزود: خوشبختانه با تأکیدات رئیس جمهور شهیدمان و مطالباتی که از صنعت نفت داشتند به طور جد در دستور کار دولت و وزارت نفت قرار گرفت و با تسویه حساب و پرداخت بحث‌های خسارتی، بازسازی و نوسازی و تعمیرات سکوی ۱۳ آلفا که شبیه ۱۱ پارس جنوبی از آن بهره برداری نشده بود در حال حاضر آماده بهره برداری است.

وزیر نفت تصریح کرد: سکوی ۱۳ آلفای جنوبی به نوعی دومین سکوی پارس جنوبی است که در این دولت به بهره برداری خواهد رسید و ان شاء الله با ظرفیت ۵ تا ۶ میلیون متر مکعب شروع به بهره برداری می‌شود تا ان شاءالله به نزدیک ۲۲ میلیون متر مکعب از این میدان مشترک برسد.

اوجی با بیان اینکه امروز در دولت دعوت کردیم با حضور سرپرست ریاست جمهوری، بهره برداری از سکوی ۱۳ آلفا از میدان پارس جنوبی صورت گیرد، گفت: همچنین آمادگی بهره برداری به میزان ۴ و نیم میلیون متر مکعب جمع آوری گازهای مشعل را داریم. پیش از این ۱۱ و نیم میلیون را جمع آوری کردیم.

وی اضافه کرد: میدان مشترک نفتی چنگوله با استفاده از توان پیمانکاران و سرمایه گذاران داخلی در هفته آتی آماده انعقاد قرارداد است.

تکمیل می‌شود…