عملیات اجرایی ۲۴ حلقه چاه در میدان نفتی یادآوران آغاز می‌شود
عملیات اجرایی ۲۴ حلقه چاه در میدان نفتی یادآوران آغاز می‌شود
عملیات اجرایی حفاری ۲۴ حلقه چاه طرح افزایش تولید میدان مشترک نفتی یادآوران به ارزش ۳۵۰ میلیون دلار و با هدف تولید روزانه ۴۲ هزار بشکه نفت آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»به‌نقل از شرکت ملی نفت ایران، عملیات اجرایی حفاری ۲۴ حلقه چاه میدان یادآوران به‌منظور نگهداشت و افزایش تولید در این میدان نفتی مشترک، با حضور سه شرکت توانمند ایرانی آغاز می‌شود.

قراردادهای مربوط به حفاری ۲۴ حلقه چاه توسعه‌ای تازه در قالب سه قرارداد بین شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) به نمایندگی از شرکت ملی نفت ایران با شرکت‌ ملی حفاری ایران، شرکت توسعه صنایع نفت و انرژی قشم (OEID) و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) پیش از این در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت امضا شده است.

مجموع ارزش این قراردادها حدود ۳۵۰ میلیون دلار بوده و مقرر شده است این چاه‌ها در لایه‌های فهلیان و سروک هرکدام به تعداد ۱۲ حلقه طی ۲۴ ماه حفاری شوند؛ هدف از حفر این چاه‌ها در میدان مشترک نفتی یادآوران، نگهداشت و افزایش روزانه ۴۲ هزار بشکه‌ در این میدان است.

از سوی دیگر، به‌منظور تسریع در افزایش برداشت از این میدان مشترک، شرکت متن پیشاپیش بعضی از جاده‌های دسترسی و سلرهای (محل‌های موردنیاز حفر چاه) موردنیاز برای استقرار دکل‌های حفاری را احداث و کالاهای مورد نیاز را تهیه کرده است.

براساس این گزارش، میدان نفتی یادآوران یکی از بزرگ‌ترین میدان‌های مشترک نفتی ایران با کشورهای همسایه است و در ۷۰کیلومتری جنوب غرب اهواز و شمال خرمشهر، در منطقه جغرافیایی کوشک و حسینیه قرار دارد.