وزارت نفت با حمایت و تقویت دانش‌بنیان‌ها کسب‌وکارهایی تازه در کشور ایجاد کرد
وزارت نفت با حمایت و تقویت دانش‌بنیان‌ها کسب‌وکارهایی تازه در کشور ایجاد کرد
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نفت در دولت سیزدهم با حمایت و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان‌ کسب‌وکارهایی نو را در کشور ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»مصطفی نخعی، با قدردانی از وزارت نفت بابت تلاش‌های انجام‌شده برای افزایش فروش و صادرات نفت در شرایط تحریمی بیان کرد: در این دولت منابع ارزی حاصل از نفت، گاز و میعانات گازی افزایش یافت که امیدواریم این رشد سال آینده نیز ادامه یابد.

وی با اشاره به دیپلماسی فعال انرژی دولت سیزدهم در دوران شهید رئیسی افزود: دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم نمره قابل قبولی را کسب کرد و به‌طور کلی اقدام‌های زیادی از سوی این دولت برای فعال‌کردن دیپلماسی انرژی انجام شد.

نماینده نهبندان و سربیشه در مجلس تصریح کرد: در بحث سوآپ گازی با ترکمنستان چند سال اختلاف جدی داشتیم، اما با انجام مذاکرات و دیپلماسی قوی انرژی، این مشکل بین دو کشور برطرف و ارتباطات گازی با ترکمنستان از سر گرفته شد.

نخعی یادآور شد: در موضوع جذب سرمایه‌گذار خارجی در حوزه نفت و گاز نیز تفاهم‌های قابل قبولی انجام شده است و همکاری مطلوبی بین ایران و روسیه در حوزه انرژی در حال شکل‌گیری است.

وی به حمایت وزارت نفت از شرکت‌های دانش‌بنیان در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: وزارت نفت در دولت سیزدهم با حمایت و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان‌ کسب‌وکارهایی نو را در کشور ایجاد کرد.