طرح بازیابی گازهای همراه نفت در خوزستان ۵۸ درصد پیشرفت دارد
طرح بازیابی گازهای همراه نفت در خوزستان ۵۸ درصد پیشرفت دارد
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از پیشرفت ۸۵ درصدی طرح بازیابی گازهای همراه نفت در راستای کاهش آلودگی هوای استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»داود میرشکار روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه گازهای فلر جزو سرمایه‌های کشور به شمار می‌روند اظهار کرد: در زمینه جمع‌آوری گازهای مشعل چهار طرح بازیابی و جمع‌آوری گاز مشعل از میادین نفتی تعریف شده است.

وی افزود: وزیر نفت در نشست هیات دولت وعده داد بخش عمده گازهای مشعل جمع‌آوری می‌شوند و تا سال ۱۴۰۴ دیگر شاهد فلرسوزی در استان نباشیم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان بر حمایت این اداره کل از طرح‌های جمع‌آوری گازهای مشعل در استان تاکید دارد.

وی با اشاره به دیگر اقدامات در حوزه محیط زیست خوزستان افزود: بازنگری و تدوین طرح جامع کاهش آلودگی هوای شهرستان‌های اهواز و ماهشهر در شورای برنامه ریزی و توسعه استان تصویب شد.

میرشکار بیان کرد: با اقدامات انجام شده در زمینه کاهش و مقابله با آلودگی هوا روزهای قابل قبول هوا به میزان ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی با اشاره به اقدمات انجام شده به منظور جلوگیری از خروج فاضلاب به رودخانه کارون گفت: در شورای عالی حفاظت رودخانه کارون، که مصوبات آن لازم الاجرا است موضوع ریزش فاضلاب به رودخانه بررسی و چندین نشست در این زمینه نیز در استان برگزار شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان بیان کرد: شرکت آب و فاضلاب استان براساس برنامه‌ زمانبندی برای حذف ورودی‌های فاضلاب به رودخانه کارون در حال اجرای طرح‌های مربوطه است و اداره کل محیط زیست استان نیز این اقدامات را به صورت مستمر رصد می‌کند.

وی با اشاره به وضعت تالاب هورالعظیم گفت: با توجه به بارندگی اخیر وضعیت مخازن یک، دو، سه و چهار تالاب هورالعظیم مطلوب است.

میرشکار افزود: نگرانی ما بیشتر مربوط به آتش‌سوزی در بخش عراقی تالاب هورالعظیم است که به منظور مقابله با آلودگی ناشی از این موضوع مکاتبه با اداره کل مدیریت بحران استانداری و سازمان محیط زیست انجام شده است تا دستگاه دیپلماسی به این موضوع ورود کند و با طرف عراقی پیرامون این موضوع وارد مذاکره شده و در مواقع آتش‌سوزی مهار آتش با سهولت انجام شود.