کارت‌های الکترونیکی توربین‌های گازی نیروگاه ری بومی‌سازی شد
کارت‌های الکترونیکی توربین‌های گازی نیروگاه ری بومی‌سازی شد
معاون مهندسی نیروگاه برق ری اعلام کرد: کارت‌های الکترونیکی توربین‌های گازی به دست متخصصان توانمند این نیروگاه ساخته و بومی‌سازی شد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» مهدی تاجیک روز پنجشنبه در این باره به خبرنگاران گفت: حدود ۴۰ بورد الکترونیکی سامانه های کنترل و حفاظت توربین های گازی نیروگاه برق ری از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون در آزمایشگاه ابزار دقیق به دست متخصصان توانمند این نیروگاه ساخته شد.
وی اظهار داشت: ساخت حدود ۴۰ بورد الکترونیکی سیستم های کنترل و حفاظت توربین های گازی متنوع نیروگاه ری از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون در آزمایشگاه ابزار دقیق این نیروگاه با اتکا به خودباوری، با توجه به نیاز این نیروگاه و ثبت سفارش از نیروگاه های دیگر انجام شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: تمام مراحل ساخت این کارت ها در داخل نیروگاه و در آزمایشگاه ابزار دقیق این نیروگاه انجام می شود و توانسته ایم علاوه بر رفع نیاز واحدهای گازی متنوع خود، به نیروگاه های گازی مشابه دیگر در کشور نیز خدمات ارائه دهیم و علاوه بر عدم نیاز به واردات این قطعات، صرفه جویی ارزی قابل توجهی داشته باشیم.

تاجیک اضافه کرد: مراحل ساخت هر کارت شامل طراحی و تهیه نقشه، تهیه و خرید قطعات، آماده سازی، مونتاژ و تست آن حدود ۳۰ تا ۴۰ روز زمان نیاز دارد.

مدیرعامل نیروگاه برق ری نیز پیشتر اعلام کرده بود که از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه (۱۱ ماه) تولید انرژی در این نیروگاه نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش یافته است.

نیروگاه گازی ری در زمینی به مساحت ۵۲ و نیم هکتار در هفت کیلومتری مرکز شهرستان ری در نزدیکی پالایشگاه تهران قرار دارد.

این نیروگاه دارای ۲۱ واحد توربین گازی به ظرفیت اسمی ۸۰۰ مگاوات است که تولید برق آن بنا به فصول سرد و گرم سال متغیر است.