پست برق GIS کارون در اهواز آماده بهره‌برداری است
پست برق GIS کارون در اهواز آماده بهره‌برداری است
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: فاز اول پست 132 به 33 کیلوولت GIS کارون در کلانشهر اهواز تکمیل و آماده بهره‌برداری است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»”محمود دشت‌بزرگ” اظهار کرد: فاز اول پست 132 به 33 کیلوولت GIS کارون به ظرفیت 50 مگاولت آمپر در مرحله تست پایانی تجهیزات است و قبل از پایان سال جاری وارد مدار خواهد شد.
وی با بیان اینکه ارزش سرمایه‌گذاری فاز اول این پروژه یکهزار و 580 میلیارد ریال است، افزود: هدف از اجرای این پروژه متعادل‌سازی و کاهش بارگیری پست‌های پربار منطقه شرق اهواز و افزایش ضریب اطمینان شبکه برق این منطقه و در نمای کلی‌تر پایداری شبکه برق کلانشهر اهواز است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: فاز دوم این پروژه نیز به ظرفیت 50 مگاولت آمپر 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و عملیات اجرایی آن در حال انجام است.
دشت‌بزرگ توضیح داد: این پروژه یکی از مجموعه پست‌های GIS است که برای توسعه شبکه برق خوزستان طراحی و در حال احداث هستند.
وی بیان کرد: این پست‌ها که با آخرین تجهیزات مدرن روز دنیا در حال احداث بوده در برابر گرد و غبار و شرایط اقلیمی مقاوم هستند و همین مقاوم بودن آنها نیز باعث شده که در دستور کار قرار بگیرند.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان اضافه کرد: پیش از این فاز اول پست GIS کیانشهر وارد مدار شده و پست GIS خزامی نیز مراحل تست نهایی را پشت سرگذاشته و قبل از پایان سال جاری وارد مدار خواهد شد.
شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت انتقال برق در شبکه انتقال و فوق توزیع در دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.