۹۰ درصد شبکه برق کامیاران کردستان اصلاح و بهینه‌سازی شد
۹۰ درصد شبکه برق کامیاران کردستان اصلاح و بهینه‌سازی شد
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به اینکه طول شبکه فشار متوسط و ضعیف در کامیاران 1226 کیلومتر است، گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون، 1130 کیلومتر از این شبکه (۹۰ درصد کل شبکه برق این شهرستان) اصلاح و بهینه‌سازی شده است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»  “هیوا لهونیان” از آمادگی این شهرستان برای مواجه با بارش‌های سنگین در فصل زمستان خبر داد و گفت: این اقدام با هدف پایداری بیشتر شبکه و افزایش ضریب اطمینان شبکه، تعمیر و اصلاح شد.
وی با تاکید بر اینکه جهت اجرای این پروژه بیش از ۴ میلیارد و ۹۸۳ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است، افزود: از این میزان تعمیر شبکه در سطح شهرستان نزدیک به هزار و ۱۸ کیلومتر آن در مناطق شهری و مابقی در نواحی روستایی است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در ادامه با اشاره به اینکه تعمیرات شبکه با اولویت فیدرهای موجود در مناطق روستایی و سخت‌گذر در شهرستان آغاز شد، بیان کرد: هدف از اجرای این پروژه، افزایش عمر مفید شبکه، کاهش خرابی‌ها و حوادث، کاهش زمان‌های توقف و خاموشی‌های احتمالی در شبکه، کاهش هزینه‌ها، رفع ضعف ولتاژ، بهبود قابلیت اطمینان، تعدیل بار فیدرهای فشار متوسط و ضعیف و افزایش رضایتمندی مشترکان است.
وی با اشاره به اینکه شبکه توزیع برق در فصل سرما به دلیل بارش برف و باران در معرض آسیب دیدگی و خسارت است، افزود: بر اساس برنامه زمانبندی شده، نقاط معضل‌دار شبکه موجود در سطح استان شناسایی شده و سپس با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های موجود، در قالب تیم‌های تعمیراتی خط سرد و گرم (بدون اعمال خاموشی شبکه)، تعمیر و اصلاح شبکه صورت می‌پذیرد.
لهونیان اظهار داشت: مطابق دستورالعمل توانیر باید شبکه توزیع برق سالی دوبار با برنامه‌ریزی تعمیر شود تا در تداوم توزیع انرژی الکتریکی که جزو زیرساخت‌های اساسی است مشکلی ایجاد نشود.