ایجاد جامعه‌ای با نشاط با توجه ویژه به بانوان میسر می‌شود
ایجاد جامعه‌ای با نشاط با توجه ویژه به بانوان میسر می‌شود
مشاور وزیر نیرو در امور زنان و خانواده، مهمترین فعالیت امور زنان و خانواده در وزارت نیرو را شناسایی بانوان متخصص و توانمند دانست و گفت: با توجه به اثرگذاری بانوان در خانواده، مشارکت بانوان در ابعاد مختلف جامعه موجب رشد و اعتلای جوامع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» “سمیه خداپرست” در حاشیه آغاز‌به‌کار نمایشگاه صنایع دستی بانوان که صبح امروز در ساختمان ستادی وزارت نیرو برگزار شد، گفت: شناسایی بانوان متخصص، توانمند و مسئولیت‌پذیر از جمله رسالت‌ها و مسئولیت‌های بخش امور زنان‌و‌خانواده وزارت نیرو است.
مشاور وزیر نیرو در امور زنان‌و‌خانواده، با اشاره به تقدیر از بانوان وزارت نیرو به مناسبت فرا رسیدن روز زن افزود: به واسطه توسعه و ارتقای مشارکت بانوان در برنامه‌های صنعت آب و برق، می‌توان در راستای ارتقای جایگاه اجتماعی بانوان گامی اساسی برداشت؛ این مهم جزو اهداف وزارت نیرو به شمار  می‌رود.
وی تشکیل جامعه‌ای با نشاط را منوط به توجه ویژه به بانوان آن جامعه دانست و ادامه داد: با توجه به اهمیت خانواده و اثرگذاری بنیادین بانوان در خانواده، رشد و پیشرفت هر جامعه‌ای ارتباط مستقیم با شناختن و ارج نهادن به ظرفیت‌ها و توانایی‌های بانوان آن جامعه دارد و زمینه اعتلای حوزه‌های مختلف اجتماعی، اخلاقی و اقتصادی را فراهم می‌کند.
به گفته وی، امروزه میزان مشارکت زنان در ابعاد مختلف جامعه یکی از مهمترین شاخص‌های توسعه‌یافتگی کشورها به شمار می‌رود.
خداپرست در پایان از برگزاری جشن ولادت حضرت فاطمه‌زهرا (س) و روز زن در روز سه‌شنبه 27 دی با حضور “علی‌اکبر محرابیان” وزیر نیرو در سالن همایش‌های وزارت نیرو خبر داد.

لازم به توضیح است، به منظور پاسداشت روز زن، نمایشگاهی از توانمندی‌های بانوان سختکوش و پر تلاش عشایر و نیز بانوان شاغل در وزارت نیرو با ارائه صنایع دستی و محصولات مختلف برگزار شد؛ این نمایشگاه از امروز برپا و تا روز چهارشنبه 28 دی‌ماه ادامه خواهد داشت.