18 پروژه آب و برق استان یزد فردا افتتاح می‌شود/ آغاز عملیات احداث فاز دوم ابرپروژه انتقال آب خلیج فارس به استان‌های مرکزی
18 پروژه آب و برق استان یزد فردا افتتاح می‌شود/ آغاز عملیات احداث فاز دوم ابرپروژه انتقال آب خلیج فارس به استان‌های مرکزی
در جریان سفر "آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی" رئیس جمهور به همراه "علی‌اکبر محرابیان" به استان یزد، فردا پنجشنبه 22 دی‌، 18 طرح و پروژه در حوزه آب، برق، آب و فاضلاب و انرژی‌های تجدیدپذیر افتتاح و عملیات احداث برخی پروژه‌های دیگر کلید می‌خورد که آغاز عملیات احداث فاز دوم ابر پروژه خط دوم انتقال آب خلیج فارس به استان‌های مرکزی از جمله آنهاست.

به گزارش«نبض انرژی»همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و با آغاز دور دوم سفرهای ریاست جمهوری، 16 پروژه آب و برق به بهره‌برداری می‌رسد و نیز عملیات احداث دو پروژه از جمله احداث خط دوم انتقال آب از دریا در استان یزد آغاز می‌شود.
پروژه‌ها و طرح‌هایی که در پایان هفته جاری افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد شامل «پروژه خط انتقال آب شرب استان یزد از منابع صنعت»، «بهره‌‌برداری از فاز اول بازچرخانی پساب شهر یزد به منابع آب زیرزمینی»، «افتتاح مخزن 5000 مترمکعبی اکرمیه، اکرم‌آباد و حسن‌آباد»، «ساخت دو مخزن 20 هزار مترمکعبی سنگاوی» و «20 نیروگاه‌های خورشیدی پنج کیلوواتی حمایت از اقشار کم درآمد» می‌شود.
با توجه به برنامه‌های دولت برای تولید و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، در روز پنجشنبه 22 دی‌، عملیات احداث 4000 نیروگاه خورشیدی با افتتاح 20 سامانه به صورت نمادین، آغاز می‌شود.
همچنین 11 پروژه انتقال و فوق توزیع برق استان یزد در شهرستان‌های میبد، اشکدز، مهریز، اردکان، بهاباد، اشنیز، ساغند، صدوق، خضرآباد و چرخاب و ساخت بی‌های سیار خطوط و پست‌های شهریزد از دیگر پروژه‌های افتتاحی این استان هستند.
این پروژه‌ها شامل پنج پست فوق توزیع 63 و 132 کیلوولت و یک پست انتقال 230 کیلوولت و اولین پست دائم با توجه ویژه به مناطق کمتر برخوردار استان است.
تأمین برق مطمئن برای مردم این مناطق و شهرستان‌ها، تأمین برق مشترکان صنعتی و غیر صنعتی، تأمین برق متقاضیان جدید صنعتی و ایجاد اشتغال و تأمین معیشت مردم مناطق کمتر برخوردار، از دستاوردهای افتتاح و بهره‌برداری از این پروژه‌هاست.
اما در همین راستا با حضور رئیس جمهور و وزیر نیرو عملیات اجرایی «ابر پروژه خط دوم انتقال آب خلیج فارس به استان‌های مرکزی» آغاز خواهد شد.
فاز دوم ابر پروژه خط انتقال آب خلیج فارس به استان‌های مرکزی که در آستانه آغاز عملیات اجرایی است با هدف تأمین آب صنایع و معادن و شرب با ظرفیت انتقال آب تا 200 میلیون مترمکعب در سال در دستور کار قرار گرفته است که تأمین آب شرب اولویت بعدی این خط انتقال محسوب می‌شود.
با اجرای این طرح عظیم ملی، انتظار می‌رود بخش قابل توجهی از مشکلات آبی استان یزد، کرمان و اصفهان مرتفع شود و شاهد تامین آب پایدار در این استان‌ها باشیم.