صورتحساب برق 1700 کشاورز شیرازی مشمول بخشودگی جرایم شد
صورتحساب برق 1700 کشاورز شیرازی مشمول بخشودگی جرایم شد
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: بر اساس طرح بخشودگی در محدوده عملکرد این شرکت به عنوان یکی از قطب‌های مهم کشاورزی، حدود 1700 صورتحساب، با اعتبار 19 میلیارد تومان مشمول بخشودگی جرایم شدند.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» “جلال زراعت‌پیشه” اظهار داشت: جرایم مشترکان بخش کشاورزی که بیش از حد مجاز (رقم درج شده در پروانه بهره‌برداری) برق مصرف کرده‌اند، مشمول بخشودگی شدند.
وی با بیان اینکه این مصوبه، صرفا برای تابستان 1401 بوده است، گفت: این انتظار وجود دارد که مشترکان بخش کشاورزی، نسبت به ارائه درخواست برای افزایش قدرت یا بهینه‌سازی مصرف با روش‌های مختلف اقدام لازم را انجام دهند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز با بیان اینکه این بخشودگی سال آینده اعمال نمی‌شود، گفت: مشترکان بخش کشاورزی از این فرصت برای رفع عدم انطباق قدرت قراردادی و نیاز به مصرف (کاهش مصرف یا اصلاح پروانه بهره‌برداری) استفاده کنند.
وی با بیان اینکه سیاست وزارت نیرو در مدیریت مصرف، عمدتا تشویقی است، گفت: تابستان هر سال، طرح‌های متعدد تشویقی مدیریت مصرف برق ابلاغ می‌شود؛ که در بخش کشاورزی بابت همکاری در مدیریت بار طی ساعات اوج مصرف هزینه‌ای بابت برق مصرفی در ماه‌های گرم پرداخت نمی‌شود.
زراعت پیشه، ضمن اشاره به اینکه بهینه‌سازی نشدن تجهیزات کشاورزی و به روز نکردن پروانه بهره‌برداری اصلی‌ترین دلایل مصرف بیش از حد سقف تعیین شده برق در بخش کشاورزی است، گفت: کشاورزان حتما از این فرصت طلایی برای اصلاح مصرف و تطابق قرارداد با شرایط مصرفی استفاده کنند.
وی با بیان اینکه مدیریت مصرف برق در این بخش مولد کشاورزی سهم عمده 30 درصدی از کل مصارف در محدوده عملکرد شرکت توزیع برق شیراز دارد، افزود: علی‌رغم اینکه تابستان امسال با مشارکت کشاورزان در طرح‌های تشویقی مدیریت مصرف و انتقال مصرف انرژی برق به ساعات غیر پیک، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، شاهد بیش از 10 درصد افزایش مصرف در بخش کشاورزی بودیم.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز تصریح کرد: همچنین 130 میلیارد ریال پاداش مدیریت مصرف برق به کشاورزان این منطقه پرداخت شد.