آب‌گیری «سد چم‌شیر» حوزه کشاورزی خوزستان را با خطر مواجه می‌کند
آب‌گیری «سد چم‌شیر» حوزه کشاورزی خوزستان را با خطر مواجه می‌کند
نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: آب‌گیری «سد چم‌شیر» نباید انجام شود چون جنوب شرق خوزستان را با تهدید جدی زیست‌محیطی ، به ویژه در حوزه کشاورزی مواجه می‌کند.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»سید کریم حسینی اظهار کرد: سد چم‌شیر در مسیر رودخانه زهره احداث شده و خوزستان در پایین‌دست این سد هفت شهر را داریم که چنانچه آب‌گیری این سد صورت بگیرد، هم آسیب جدی به محیط‌زیست و هم کشاورزی خوزستان به ویژه در جنوب شرق استان وارد می‌شود.

وی ادامه داد: آب‌گیری این سد با توجه به اینکه در حوزه آن هم چشمه‌های آب شور، نمکی و آهکی وجود دارد، قطعاً خاطره تلخ سد گتوند را تکرار می‌کند؛ آب‌گیری این سد دغدغه فکری برای کارشناسان امر و مردم ایجاد می‌کند.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس تصریح کرد: مطالبه جدی کشاورزان، مردم جنوب شرق خوزستان و فعالان زیست‌محیطی این است که به هیچ وجه آب‌گیری سد چم‌شیر انجام نشود چون در این صورت جنوب شرق خوزستان با تهدید جدی زیست‌محیطی و به ویژه در حوزه کشاورزی مواجه می‌کند.

حسینی تأکید کرد: همه کارشناسان امر این هشدار را داده‌اند که آب‌گیری سد چم‌شیر با توجه به دبی پایین رودخانه زهره و همچنین چشمه‌های آب شور و لایه‌های نمکی و آهکی می‌تواند یک تهدید جدی برای محیط‌زیست باشد.

منبع: مهر