کاربردی‌شدن نانو پوشش‌های ویژه در صنعت نفت
کاربردی‌شدن نانو پوشش‌های ویژه در صنعت نفت
نانوپوشش‌های صنعتی یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان در قالب انعقاد قراردادی در صنعت نفت، کاربردی شد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»فرامرز باریکانی، مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده پوشش‌های نانویی در حاشیه مراسم‌ انعقاد قرارداد در سیزدهمین‌ نمایشگاه نانو ۱۴۰۱ در جمع خبرنگاران گفت: در این شرکت، تولید محصولات مبتنی بر نانوذرات و بومی‌سازی تکنولوژی‌های جدید را در پیش گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه نانو نقش مهمی در ارتقای کیفیت و رسیدن به مشخصات فنی مورد نظر ایفا می‌کند، یکی از محصولات جدید را رنگ مخصوص لوله‌های انتقال نفت، گاز، میعانات، پتروشیمی و آب دانست و افزود: تا پیش از این چنین پوشش‌هایی وارداتی بوده و ۱۰۰ درصد آن به کشور وارد می‌شد، ولی اکنون ما توانستیم این محصول را در کشور به تولید برسانیم.

باریکانی ادامه داد: ما توانستیم این محصولات را به تولید برسانیم و نظرات فنی بخش‌های مختلف بالادستی نفت و گاز و پتروشیمی را جلب کنیم.

وی خاطر نشان کرد: به همین دلیل موفق شدیم در پروژه‌های بزرگ وارد شویم و تجاری‌سازی کنیم و امروز هم قراردادی برای این منظور به امضا برسانیم.

مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان ادامه داد: در راستای توسعه بازار این محصولات جدید با یکی از شرکت‌های مصرف کننده بزرگ، قراردادی منعقد کردیم تا بازار فروش این محصول را ارتقا  دهیم.

وی با اشاره به جزئیات این قرارداد، گفت: بر اساس این قرارداد دو هزار تن پوشش لوله‌های انتقال به تولید می‌رسد که مبلغ این قرارداد حدود ۱۰ میلیون دلار است.