عبور مصرف برق از مرز ۶۶ هزار مگاوات| قطعی برق  ۱۰۰ دستگاه اجرایی و نهاد عمومی غیردولتی در تهران
عبور مصرف برق از مرز ۶۶ هزار مگاوات| قطعی برق  ۱۰۰ دستگاه اجرایی و نهاد عمومی غیردولتی در تهران
سخنگوی صنعت برق گفت: تاکنون حدود ۷۰ درصد از هدف گذاری انجام شده و حدود ۱۰۰ اداره، دستگاه اجرایی و نهاد عمومی غیردولتی پرمصرف در تهران مشمول قطعی برق شدند که به طور قطع تمامی این اقدامات می‌تواند به تامین برق پایدار برای همه هموطنان در تابستان کمک کند.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» یکی از مسائلی که طی روز‌های اخیر همزمان با اوج گیری گرما مورد توجه قرار گرفته بحث مدیریت مصرف برق از سوی مشترکان در بخش‌های مختلف خانگی، صنعتی و کشاورزی است تا از این طریق بتوان مصرف را کنترل و مانع از خاموشی در کشور شد.

در همین راستا حتی مسئولان به کشاورزان و مشترکان بخش خانگی و صنعتی تلاش کردند که با ارائه مشوق‌هایی جلوی مصرف بی‌رویه را بگیرند. حتی به ادارات و ارگان‌های پرمصرف اعلام کردند که در صورت رعایت نکردن مصرف ضمن انتشار اسامی آن‌ها برقشان را قطع خواهند کرد.

در همین خصوص مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق در این رابطه اظهار کرد: ضمن پیش‌بینی افزایش مصرف برق در روز‌های جاری، از مردم خواست به‌ویژه در ساعات اوج مصرف با عدم استفاده از دستگاه‌های پرمصرف برقی و تنظیم دمای کولر‌های گازی روی ۲۵ درجه و استفاده از دور کند کولر آبی، صنعت برق را یاری کنند.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به گزارش‌های سازمان هواشناسی درخصوص هفته گرم پیش‌رو گفت: پیش‌بینی می‌کنیم طی امروز و فردا مصرف برق کشور از مرز ۶۶ هزار مگاوات عبور کند.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران در خصوص رمز ارز‌ها گفت: ۲۰۰ مگاوات رمز ارز مجاز در کشور فعالیت دارند که بر اساس مقررات و محدودیت‌هایی که در دوره اوج بار داریم، فعلا از مدار خارج شده‌اند که بعد از رفع محدودیت‌ها و گذر از روز‌های اوج بار، دوباره اجازه استفاده از شبکه برق را برای استخراج رمز ارز خواهند داشت.

سخنگوی صنعت برق در خصوص تغییر ساعت کاری ادارات اظهار داشت: در ابتدا یک هدف گذاری ۸۰۰ مگاواتی داشتیم که با توجه به پتانسیل و ظرفیت خوبی که در این بخش وجود دارد پیش‌بینی می‌کنیم بتوانیم تا ۱۰۰۰ مگاوات صرفه‌جویی کنیم.

وی افزود: تاکنون حدود ۷۰ درصد از هدف گذاری انجام شده و حدود ۱۰۰ اداره، دستگاه اجرایی و نهاد عمومی غیردولتی پرمصرف در تهران مشمول قطعی برق شدند که به طور قطع تمامی این اقدامات می‌تواند به تامین برق پایدار برای همه هموطنان در تابستان کمک کند.