ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی به ۲۰۰ میلیون تن خواهد رسید
ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی به ۲۰۰ میلیون تن خواهد رسید
در حال حاضر ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی به ۹۰ میلیون تن در سال رسیده است و طبق برنامه‌ریزی‌ها پیش‌بینی می‌شود که طی ۱۰ سال آینده ظرفیت تولید به ۲۰۰ میلیون تن در سال برسد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» یکی از مسائلی که امروزه باید در عرصه تولید محصولات استراتژیک در دستور کار قرار گیرد بحث بروزرسانی تجهیزات و افزایش ظرفیت تولید محصول در راستای رفع نیاز داخلی و نیز صادرات است. در همین راستا یک امر مهم در حوزه صنعت پتروشیمی مورد توجه قرار گرفته است.

براساس این گزارش طبق گفته مرتضی شاهمیرزایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در حال حاضر ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی ایران به ۹۰ میلیون تن در سال رسیده است و طبق برنامه‌ریزی‌ها تا ۱۰ سال آینده ظرفیت تولید پتروشیمی بیش از دو برابر می‌شود و به ۲۰۰ میلیون تن در سال خواهد رسید.

همچنین وی معتقد است که توسعه صنعت پتروشیمی در برنامه هفتم و هشتم یک تفاوت جدی با توسعه گذشته دارد. توسعه گذشته مبنی بر تولید و صادرات محصولات نیمه‌خام بود؛ اما در آینده تمرکز ما بر توسعه زنجیره ارزش و تولید محصولاتی با ارزش افزوده چند برابر است. باید صنعت پتروشیمی به معنای واقعی کلمه ملی شود و تجهیزات کلیدی آن در داخل بومی‌سازی شود.

همچنین برنامه‌ریزی برای داخلی‌سازی ۲۱ محصول مهم و راهبردی صنعت پتروشیمی آغاز شده است و در این مسیر مدیریت برنامه‌ریزی و تولید شرکت باید از همه ظرفیت‌های موجود صنعت برای اجرایی شدن این برنامه استفاده کند. براساس این گزارش صنعت پتروشیمی ایران در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گرفته است و با تولیدی شدن طرح‌های جدید، ظرفیت تولید این صنعت رشد خیره‌کننده‌ای را رقم خواهد زد.