ناسا اعلام کرد که سال ۲۰۲۳ جزو شش سال گرمتر تاریخ است
ناسا اعلام کرد که سال ۲۰۲۳ جزو شش سال گرمتر تاریخ است
گزارش جدید آژانس فضایی نشان می‌دهد که از ۱۰ گرمترین سال تاریخ سیاره ما ۸ سال در دهه گذشته رخ داده است.

به گزارش نبض انرزی، بر اساس گزارش جدید ناسا، سال گذشته ششمین سال در بین گرمترین سال‌های ثبت شده بود.
این نشان داده است که دمای جهانی در سال ۲۰۲۱، ۰.۸۵ درجه سانتیگراد بالاتر از دوره‌ای است که ناسا به عنوان خط پایه (۱۹۵۱-۱۹۸۰) برای مقایسه چگونگی تغییر دما در طول زمان استفاده می‌کند.
این مطالعه ادعا می‌کند که هشت سال گذشته گرم‌ترین سال از زمان شروع ثبت اسناد در سال ۱۸۸۰ بوده به طوری که جهان در سال گذشته ۱.۱ درجه سانتی گراد گرمتر از آن زمان بوده است.

داده‌های گردآوری شده توسط ناسا به صراحت نشان داده است که در دهه گذشته زمین گرمتر شده است.
در نمودار زیر، که نشان می‌دهد دمای سطح در طول ۱۴۰ سال گذشته چگونه بوده، واضح است که دما عمدتاً به دلیل فعالیت‌های انسانی افزایش و در دهه ۱۹۴۰ در طول جنگ جهانی دوم به اوج خود رسیده است.

 

اگرچه داده‌ها واضح هستند، اما روند گرمایش جهانی را می‌توان با چشم مشاهده کرد (کوچک شدن یخ‌های دریای قطب شمال، افزایش سطح آب دریا‌ها و منظم بودن آتش‌سوزی‌های جنگلی).
گاوین اشمیت، مدیر مرکز ناسا با تمرکز بر تغییرات آب و هوایی، اظهار داشت: پیچیدگی تحلیل‌های مختلف مهم نیست، زیرا سیگنال‌ها در مورد گرمایش بسیار قوی و مشخص هستند.
بیل نلسون، مدیر ناسا، افزود: علم جایی برای شک باقی نمی‌گذارد و تغییرات آب و هوا تهدید وجودی زمان ما است.
هشت سال از ۱۰ سال گرمترین سال روی سیاره ما در دهه گذشته رخ داده است، این واقعیت غیرقابل انکار است که بر نیاز به اقدام شجاعانه برای محافظت از آینده زمین و کل بشریت تاکید می‌کند.