رنو در سال ۲۰۳۰ فقط خودرو برقی می‌فروشد
رنو در سال ۲۰۳۰ فقط خودرو برقی می‌فروشد
شرکت رنو اعلام کرده که تا سال ۲۰۳۰ فقط خودرو‌های الکتریکی را در اروپا خواهد فروخت.

به گزارش نبض انرژی، رنو به Stellantiis و فورد ملحق و متعهد شده است تا سال ۲۰۳۰ فقط خودرو‌های برقی باتری دار را در اروپا بفروشد.
مدیرعامل رنو طی یک کنفرانس مطبوعاتی در هفته گذشته گفت که شرکت او قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ فقط خودرو‌های برقی باتری دار را در اروپا بفروشد.
با این اعلامیه، رنو به لیست رو به رشدی از برند‌ها از جمله پژو، فیات، اُپل و فورد می‌پیوندد که همگی تعهدات مشابهی را داده‌اند. اتحادیه اروپا در حال بررسی قوانین جدیدی است که خودروسازان را ملزم می‌کند تا سال ۲۰۳۵ فقط وسایل نقلیه با آلایندگی صفر را بفروشند. گام بزرگ بعدی در اهداف انتشار دی اکسید کربن اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۵ انجام می‌شود و قوانین یورو ۷ در مورد آلاینده‌هایی که انتظار می‌رود دنبال خواهد شد.
رنو به تازگی مگان E-Tech را روانه بازار کرده است که دومین خودروی سواری الکتریکی (پس از Zoe که ۹ سال پیش به بازار آمد) است. حداقل چهار مدل برقی دیگر از رنو تا سال ۲۰۲۵ مشاهده خواهد شد از جمله: رنو ۵، یک SUV جمع و جور، یک کراس اوور کوچک یا SUV با الهام از رنو ۴ و یک ون برقی.

رنو اخیراً با مشکلات مالی مواجه بوده است و به طور مداوم سه ماهه ضرر می‌کند. هزینه‌های توسعه مدل‌های الکتریکی جدید تا ۴۰ درصد و زمان توسعه تا ۲۵ درصد کاهش یافته است.