سال ۲۰۲۰ رکورد کاهش کربن را زد
سال ۲۰۲۰ رکورد کاهش کربن را زد
اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد که انتشار کربن مرتبط با انرژی در سال ۲۰۲۰ بسیار کاهش پیدا کرد.

به گزارش نبض انرژی، بر اساس گزارش پایان سال ۲۰۲۱ اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA)، انتشار دی اکسید کربن در سال ۲۰۲۰ کمترین میزان در نزدیک به ۴۰ سال گذشته بود.
انتشار CO۲ مربوط به انرژی ایالات متحده در مجموع به ۴.۶ میلیارد تن رسید که ۱۱ درصد کاهش نسبت به سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد. این کمترین میزان از سال ۱۹۸۳ است. این اداره تقاضای انرژی کمتر را به دلیل همه‌گیری کووید-۱۹ و همچنین تغییرات مداوم در سوخت تولید برق ذکر کرد.
EIA گفت که انتشارات بخش تجاری در مجموع ۷۳۲ میلیون تن متریک بوده که ۱۲ درصد کاهش نسبت به سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد. انتشارات صنعتی به ۱.۳ میلیارد تن کاهش یافته است که تفاوت ۸ درصدی است.
در این گزارش آمده است که انتشار گاز‌های گلخانه‌ای در بخش مسکونی با کاهش ۶ درصدی به ۸۹۴ میلیون تن در سال ۲۰۲۰ رسیده است. اگرچه در سال ۲۰۲۰ مردم بیشتر در خانه می‌ماندند، اما زمستان گرمتر از حد متوسط منجر به کاهش تقاضا برای گرما شد؛ که به نوبه خود منجر به کاهش انتشار کلی شده است.

بر اساس گزارش EIA، انتشار گاز‌های گلخانه‌ای در بخش حمل و نقل در سال ۲۰۲۰ پانزده درصد کاهش یافت. این بزرگترین کاهش در بین تمام صنایع بود، زیرا افراد کمتری از ماشین یا هواپیما استفاده کردند و در طول همه گیری دورکاری انجام می‌شد.
انتشار گازوئیل ۱۳ درصد، آلاینده سوخت جت ۳۸ درصد و گازوئیل ۸ درصد کاهش یافت. در میان بخش‌هایی که در طول همه‌گیری همه‌گیری آسیب دیده‌اند، حمل‌ونقل ۵۸ درصد از کل کاهش مصرف انرژی در ایالات متحده را به خود اختصاص داده است.
با کاهش قیمت گاز طبیعی در طول سال ۲۰۲۰، انتشار گاز‌های گلخانه‌ای کمتر از ۹۰۰ میلیون تن بود. این کاهش ۱۹ درصدی از رکورد قبلی (کاهش ۱۵ درصدی) که در سال ۲۰۱۹ ثبت شده بود، فراتر رفت. انتشار گاز طبیعی ۲ درصد کاهش یافت و به حدود ۱.۶ میلیارد تن رسید.