۱۰روستای ممسنی گازدار می شوند
۱۰روستای ممسنی گازدار می شوند
ممسنی- فرماندار ممسنی از گازدار شدن ۱۰ روستای ممسنی با اعتباری افزون بر ۳۰ میلیارد تومان تا دهه فجر امسال خبر داد.

داود ایوبی با تشریح نقاط در دست گازرسانی این شهرستان اظهار کرد: گازرسانی به روستاهای قایدان، آب زالو، پربنار و بخشی از مجموعه روستاهای دشمن زیاری با اجرای ۱۶۰۰۰ متر شبکه پلی اتیلن وبا اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال در دست اجرا است.

به گزارش نبض‌انرژی،وی افزود: با پایان عملیات گازرسانی به روستاهای یاد شده حدود ۱۵۰ خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی بهره مند می‌شوند.

فرماندار ممسنی همچنین از گازرسانی به روستای بوان شامل اجرای ۵۰۰۰ متر شبکه پلی اتیلن با اعتباری افزون بر ۲۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: با اتمام عملیات گازرسانی در این منطقه ۵۰ خانوار روستایی در سه آبادی بخش مرکزی این شهرستان تحت پوشش قرار می‌گیرند.

ایوبی بیان کرد: پروژه گازرسانی به صنایع و مرغداری‌ها و ساخت و سازهای جدید شهر نورآباد نیز با اجرای ۲۲۰۰۰ متر شبکه فلزی و پلی اتیلن با اعتبار بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال مراحل تکمیل شبکه گاز رسانی را سپری می‌کند.

رئیس کارگروه سوخت و انرژی شهرستان ممسنی ادامه داد: گازرسانی به روستاهای گوسنگان و دره مارو، چنار برگ و گویم نیز بزودی با انتخاب پیمانکار شروع می‌شود.

او متذکر شد: به رغم پیگیری‌های مستمر نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی و فرمانداری، روستاهای دو دهستان‌های میشان در بخش ماهور میلاتی و پراشکفت بخش جوزار گازرسانی نشده‌اند.

این مسئول گفت: امید است با اصلاح سرانه گازرسانی به مناطق روستایی با شرایط خاص در لایحه بودجه ۱۴۰۰ این خواسته به حق مردم این منطقه از شهرستان ممسنی هم تا پایان سال مالی وارد فاز اجرایی شود.

شهرستان ممسنی با جمعیتی افزون بر به ۱۲۰ هزار نفر و با مرکزیت شهر نورآباد در شمال غرب استان فارس قرار گرفته، این شهرستان دارای ۴ بخش، ۱۰ دهستان و بیش از ۳۰۰ روستای دارای سکنه است.