ساخت آخرین پالایشگاه پارس جنوبی ۹۰ درصد پیشرفت کرد
ساخت آخرین پالایشگاه پارس جنوبی ۹۰ درصد پیشرفت کرد
مدیر بخش خشکی فاز ۱۴ پارس جنوبی گفت: پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی در مجموع بالغ بر ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

امین ثابتی مدیر بخش خشکی فاز ۱۴ پارس جنوبی گفت: فاز ۱۴ آخرین پالایشگاه از مجموعه پالایشگاه‌های پارس جنوبی است. با توجه به این که مخزن پارس جنوبی یک مخزن مشترک است، استخراج گاز و استحصال محصولات مختلف از آن، اهمیت بالایی دارد و باید با بیشترین توان این کار را انجام دهیم.

او افزود: قرار است در این پالایشگاه‌ فرآورده‌های مختلف را با شیرین سازی گاز تولید کنیم. یک محصول آن گاز متان یا گاز شیرین است که به خط سراسری می‌رود و به مصارف شهری می‌رسد. محصولات مختلفی مانند اتان، پروپان، بوتان و میعانات گازی و گوگرد را نیز داریم. تمام این فرآورده‌ها یا به مصارف شهری می‌رسند یا برای ما درآمد است که پالایشگاه فاز ۱۴ را دارای اهمیت می‌کند.

به گزارش نبض‌انرژی،ثابتی ادامه داد: روزانه ۵۶ میلیون مترمکعب گاز تصفیه نشده، ورودی این پالایشگاه و ۵۰ میلیون مترمکعب خروجی آن در مجموع است. از ۴ ردیف شیرین سازی، اولین ردیف آن به زودی به بهره برداری می‌رسد که در اثر آن، بین ۱۲ تا ۱۴ میلیون مترمکعب گاز شیرین شده را به خط گاز سراسری شهری تزریق خواهیم کرد.

او گفت: این پالایشگاه در مجموع بالغ بر ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و اولین ردیف شیرین سازی آن نیز حدود ۹۹ درصد مراحل ساخت را پشت سر گذاشته است.

ثابتی در پایان گفت: نهایت سعی خود را می‌کنیم که کاهش تولید نداشته باشیم و به سمت افزایش تولید می‌رویم، اما از مردم هم خواهش می‌کنیم که در روند مصرف، به ما کمک کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان