نماینده مجلس: گاز به نیروگاه تبریز رسید
نماینده مجلس: گاز به نیروگاه تبریز رسید
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: گاز نیروگاه تبریز از دیروز وصل شده است اما رعایت عدالت در توزیع گاز بین نیروگاه‌های کشور را همچنان پیگیری می کنیم.

متفکر آزاد افزود: پیرو سوال نمایندگان استانی از وزیر نفت در خصوص موضوع مازوت‌سوزی نیروگاه تبریز، جلسه‌ای چهار ساعته با حضور نمایندگان کمیسیون انرژی، کارشناسان وزارت نفت و گاز و نمایندگان استانی تشکیل شد که در آن موضوعات مختلف را بررسی کردیم.

به گزارش نبض‌انرژی،وی ادامه داد: از دیروز گاز به نیروگاه تبریز وصل و مقرر شد تا با گذر زمان و مشورت با همکاران، اگر نتیجه‌ مطلوبی حاصل شد، سوال خود را از وزیر نفت پس بگیریم.
متفکر آزاد گفت: مهم‌ترین مطالبه‌ ما عدالت است؛ اگر گاز هم کم است باید با عدالت در همه‌ی نیروگاه‌های کشور توزیع شود و کمبود گاز نیز به طور یکسان شامل حال همه نیروگاه‌ها و مازوت در تمام آن‌ها استفاده شود.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این مسئله به طور جدی در کمیسیون انرژی مطرح خواهد شد و تنها در صورتی که شروط ما محقق شود، رضایت خواهیم داد، اما به جد پیگیر این موضوع هستیم.
مازوت سوزی نیروگاه حرارتی تبریز در هفته‌های اخیر باعث آلودگی هوای این کلان شهر برای چند روز متوالی و اعتراض مردم و مسئولان شد.
کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی اعلام کردند که ۲۰ تا ۲۷ درصد آلودگی هوای تبریز سهم نیروگاه این شهر در شرایط استفاده از مازوت به جای گاز است.
این موضوع پیگیری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، استاندار و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی را به دنبال داشت و آنان اعلام کردند که حذف سهمیه گاز نیروگاه تبریز در عین تخصیص گاز به نیروگاه‌های تهران، کرج و اصفهان، غیرقابل قبول است.

گفته می‌شود سهمیه گاز نیروگاه حرارتی تبریز در سال گذشته توسط وزارت نفت دولت قبل صفر شده است.