بهای نفت در بازار جهانی امروز ۲۲ آذر ۱۴۰۰
بهای نفت در بازار جهانی امروز ۲۲ آذر ۱۴۰۰
بهای نفت خام در معاملات امروز بازارهای جهانی به دلیل اطمینان سرمایه گذاران از بی تاثیر بودن سویه امیکرون بر میزان عرضه و تقاضا شاهد افزایش بود.

به گزارش نبض‌انرژی،به نقل از خبرگزاری رویترز، سرمایه گذاران این روزها نسبت به جهش جدید ویروس کرونا موسوم به امیکرون بسیار خوش بین هستند و امیدوارند این سویه نتواند بر میزان عرضه و تقاضا در بازارهای جهانی در ماه‌های آینده تاثیرگذار باشد.

از این رو، بهای معاملات آتی نفت برنت دریای شمال امروز با ۰.۷ درصد افزایش به ۷۵ دلار و ۶۸ سنت در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم با ۱ درصد افزایش ۷۲ دلار و ۳۶ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

این دو شاخص نفتی در هفته گذشته حدود ۸ درصد افزایش قیمت را به ثبت رسانده بودند و به این ترتیب توانستند نیمی از ضررهای ناشی از اخبار منفی درباره ظهور سویه امیکرون را جبران کنند.

تحلیلگران بازارهای نفتی می‌گویند این روزها امید به معاملات جهانی بازگشته و ممکن است در هفته آینده بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا تا ۷۸ دلار بالا رود.

دانشمندان آفریقای جنوبی در روزهای اخیر اعلام کرده اند هیچ نشانه‌ای از بیماری وخیم پس از ابتلا به سویه امیکرون مشاهده نشده است. مقامات بهداشتی جهان نیز گفته اند تمامی واکسن‌های کرونا مقاومت خوبی در برابر این سویه نشان می دهند.

با این حال گفته می‌شود برخی سرمایه گذاران این روزها نگران بالا گرفتن اختلافات سیاسی میان روسیه و اوکراین هستند.

وزارت انرژی آمریکا نیز روز جمعه اعلام کرد به منظور کنترل قیمت بنزین در این کشور ۱۸ میلیون بشکه نفت خام از ذخایر استراتژیک خود را در ۱۷ دسامبر به بازار عرضه خواهد کرد.