امکان گازرسانی به ۲۵ هزار خانوار زنجانی با صرفه جویی روزانه یک مترمکعب گاز
امکان گازرسانی به ۲۵ هزار خانوار زنجانی با صرفه جویی روزانه یک مترمکعب گاز
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان ، گفت: با صرفه جویی یک‌ متر مکعب گاز، هر خانواده از ۳۴۰ هزار و ۸۶۱ مشترک خانگی در روز، امکان گازرسانی به ۲۵ هزار و ۴۰۰ خانوار محروم از گاز در استان فراهم می شود.

به گزارش نبض‌انرژی،از زنجان، موسی احمد لو با اشاره به اینکه در این استان متوسط مصرفِ گازِ هر مشترک خانگی در ۶ ماهه سرد سال معادل ۲ هزار و ۳۵۵ مترمکعب گاز طبیعی است؛ اظهار داشت: اگر هر مشترک خانگی در شبانه روز فقط یک متر مکعب گاز صرفه جویی کند، شاهد صرفه جویی۳۴۰ هزار و ۸۶۱ متر مکعبی گاز طبیعی خواهیم بود.

 احمدلو، با بیان اینکه این صرفه‌جویی به ظاهر اندک اما بسیار ارزشمند امکان گازرسانی برای ۲۵ هزار و ۴۰۰ خانوار زنجانی را فراهم می کند،  افزود: اگر این فرهنگ نه تنها در استان زنجان بلکه در کشور فراگیر شود، مشترکین خانگی با مدیریت مصرف خود؛ گامی بزرگ برای چرخیدن چرخ صنعت و اقتصاد کشور برداشته و یاریگر دولت مردان در بهره مندی آحاد کشور از منافع سوخت رسانی خواهند بود.

وی در ادامه با بیان اینکه نگرانی از تامین به موقع سوخت نیروگاه‌ها، این روزها به یکی از دغدغه‌های اصلی صنعت گاز و برق تبدیل شده است، گفت: هر چه میزان مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی و تجاری افزایش یابد، امکان تامین سوخت گاز مورد نیاز نیروگاه‌ها دشوارتر می شود؛ در صورتی که تنها با کمی توجه و دقت در رعایت مصرف بهینه گاز؛ همه مردم می توانند از گاز طبیعی بهره مند شده و صنایع نیز به تولید بپردازند.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان، با تاکید بر همکاری همه مشترکین در مدیریت مصرف بهینه گاز طبیعی، از مشترکین خانگی، دستگاه های دولتی و ادارات استان خواست نهایت تلاش خود را در مصرف بهینه گاز بکار گیرند.

احمدلو، با اشاره به اعمال محدودیت گازرسانی در بخش صنایع استان از آغاز فصل سرما تصریح کرد: انرژی پاک، سهم همه مشترکین صنعتی، تجاری و خانگی است و با توجه به اتصال شبکه سراسری گاز در کشور، متاسفانه با توجه نکردنِ مصرف کنندگان خانگی بر صرفه جویی هر چه بیشتر در مصرف گاز، امکان کمبود گاز در برخی نقاط کشور وجود داشته و هم اکنون نیز صنایع به استفاده از سوخت دوم روی آورده اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان، با اشاره به ضریب نفوذ ۹۸.۳۰ درصدی گاز در استان سردسیر زنجان، گفت: افزایش مصرف گاز امری اجتناب ناپذیر است، اما با توجه به اینکه عمده مصرف در بخش خانگی، صرف ایجاد گرمایش در ماه های سرد سال می شود؛ توجه جدی مردم عزیز در رعایت اصول ایمن و بهینه گاز؛ گامی موثر در بهره مندی عمومی است.

وی، در پایان بر مصرف بهینه انرژی گاز تأکید کرد و گفت: از هم استانی های عزیز درخواست می کنیم برای صرفه جویی در مصرف انرژی گاز، واقعا” جدیت به خرج داده و یاریگر هموطنانمان در جای جای ایران اسلامی، بلاخص در بخش صنعت باشند.