بهای نفت خام در بازار جهانی در ۱۷ آذر ۱۴۰۰
بهای نفت خام در بازار جهانی در ۱۷ آذر ۱۴۰۰
نگرانی ها درباره گسترش سویه جدید کرونا در جهان باعث کاهش بهای طلای سیاه در بازار انرژی شد.

به گزارش نبض‌انرژی،به نقل از خبرگزاری رویترز، نگرانی ها درباره گسترش سویه جدید ویروس کرونا موسوم به امیکرون باعث کاهش بهای نفت در بازار شد.

بر این اساس، بهای معاملات آتی نفت برنت دریای شمال امروز پس از چند روز پیاپی افزایش با ۰.۳ درصد کاهش به ۷۵ دلار و ۱۹ سنت در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با همین میزان کاهش، ۷۱ دلار و ۸۶ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

به گفته بسیاری از تحلیلگران سرمایه گذاران بازارهای نفتی هنوز به اندازه کافی درباره آینده سویه امیکرون خوش بین نیستند و تصمیم گیری در مورد نحوه عملکرد این ویروس نیاز به بررسی‌های بیشتر دارد.

همچنین گفته می‌شود ممکن است بازار در هفته‌های آینده به ادامه مذاکرات هسته‌ای ایران و نیز تنش میان روسیه و اوکراین واکنش نشان دهد.
طرف‌های غربی مدعی هستند که در دور قبلی مذاکرات که روز جمعه به پایان رسید نمایندگان کشورمان پیشنهادهایی واقع بینانه ارائه نکردند.

برخی منابع خبری نیز گفته اند ممکن است در روزهای آینده کنگره آمریکا با مقامات آلمان درباره تعطیلی خط لوله گاز نورد استریم ۲ در صورت حمله روسیه به اوکراین به توافق برسند. تمامی این موارد می تواند بر بهای نفت در بازار جهانی تاثیر بگذارد.