سیاست‌های وزارت نیرو سبب شده به حقابه لرستان کمتر توجه شود
سیاست‌های وزارت نیرو سبب شده به حقابه لرستان کمتر توجه شود
نماینده مردم پل‌دختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست‌های وزارت نیرو سبب شده به حقابه لرستان کمتر توجه شود.

سیدحمید کاظمی در خصوص سفر رئیس جمهور به لرستان اظهار کرد: بخش اعظمی از زیرساخت‌های اصلی توسعه در استان انجام نشده است.

وی ادامه داد: حتی اگر زیرساخت‌های توسعه در لرستان آغاز شده است حرکتی لاک پشتی دارد و کند انجام می‌شود.

به گزارش نبض‌انرژی،نماینده مردم پل‌دختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توسعه راه‌های اصلی و روستایی مطالبه مردم از ما نمایندگان است، افزود: در حوزه راه‌ها، پروژه راه‌آهن استان را داریم که انتظار می‌رود در سفر هیئت دولت به استان این موضوع  جزو مصوبات دولت قرار گیرد.

کاظمی اضافه کرد: ضرورت دارد توسعه راه‌آهن به خط اصلی راه‌آهن دورود-خرم آباد- پلدختر -اندیمشک در دستور کار دولت  قرار گیرد.

وی بیان کرد: در مناطق مختلف استان چهار خطه‌ها، آزادراه  و راه‌آهن را داریم که موضوعاتی مهم هستند و ضرورت دارد در دستور کار دولت قرار بگیرد.

نماینده مردم پل‌دختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مطالبه دیگر مردم لرستان مساله آب بوده و توسعه این استان در گرو وجود آب است تا در حوزه‌های کشاورزی و صنعت بتواند به رونق برسد، تصریح کرد: لرستان چهارمین استان  پراب کشور است  که نزولات آسمانی فراوانی دارد و چنانچه بتوانیم در بحث سدسازی و مهار روان آب‌ها و برنامه‌ریزی برای توسعه کشاورزی  زیرساخت‌هایی نظیر حقآبه لرستان را مهیا سازیم می‌توان به توسعه همه جانبه این استان امیدوار بود.

کاظمی با انتقاد از اینکه متاسفانه در گذشته‌های دور و در سیاست‌های نابجا و غلط  وزارت نیرو  کمتر به مساله حقابه آن  لرستان توجه شده است، عنوان کرد:  در سفر هیات دولت به استان باید حقابه مردم لرستان تخصیص داده شود و سدهایی مختلفی که در دست مطالعه است و یا در حال انجام بوده و یا مطالعه آنها به اتمام رسیده در دستور کار دولت قرار گیرد.

وی به بحث دیگر زیرساخت‌ها از جمله توسعه گاز و برق در استان پرداخت و با تاکید براینکه در حوزه بهداشت و درمان نیازمند توجه ویژه دولت و وزارت بهداشت به استان هستیم، خاطرنشان کرد: در حوزه اشتغال با توجه به اینکه  لرستان در گذشته‌های دور در حق استان اجحاف شده است و امروز یکی از ضروریات لرستان با وجود جوانان تحصیل‌کرده مساله اشتغال که متاسفانه به علت بیکاری این سرمایه و مولد استان به کلان‌شهرها مهاجرت کرده و این درحالیست که زیرساخت‌ها و کارخانه هایی در استان وجود دارد که متاسفانه به علت بی‌توجهی از مسیر خط تولید و ایجاد اشتغال خارج شده که باید مورد توجه و اهتمام ویژه قرار گیرد.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی گفت:  لرستان ظرفیت‌های خوبی وجود دارد در بخش‌های کشاورزی، صنعت، نفت و گاز و معادن و دیگر موضوعات دارد و چنانچه دولت این موارد را در دستور کار قرار دهد می‌تواند کمک حال مردم استان باشد.

کاظمی عنوان کرد: مردم دیار لرستان توقع از دولت دارند چرا که به حجت‌الاسلام رئیسی و دولت سیزدهم رای دادند و نمایندگان ملت رای اعتماد به وزرا دادند این دولت تشکیل شد لذا ضرورت دارد که به این مردم ولایتمدار توجه ویژه شود و مطالبات آنان مورد پیگیری قرار گیرد.