مقصر اصلی نرسیدن گاز به منطقه “درب بهشت” شرکت گاز است
مقصر اصلی نرسیدن گاز به منطقه “درب بهشت” شرکت گاز است
استاندار کرمان درباره گازرسانی به منطقه درب بهشت از توابع شهرستان جیرفت گفت: مقصر اصلی اجرا نشدن گازرسانی به این منطقه شرکت گاز است و سریع این موضوع را پیگیری کنید و اگر باز کوتاهی در این زمینه شد، پرونده آن را به دستگاه قضا ارجاع دهید تا با مسئولین شرکت گاز برخورد شود و بدانید که مصوبات شورای تامین لازم الاجراست و طبق مصوبه شورای تامین باید در فصل پاییز این منطقه از نعمت گاز برخوردار می شد.

علی زینی وند، پیش از ظهر امروز چهاردهم آذرماه در جلسه مدیریت مصرف انرژی استان کرمان گفت: مشکل کرمان در احداث نیروگاه نیست و مشکل اصلی تامین گاز و سوخت مورد نیاز نیروگاه هاست.

به گزارش نبض‌انرژی،وی با اشاره به موقعیت استان و بهره مندی آن از نور خورشید، تصریح کرد: جهت گیری کرمان باید به سمت احداث نیروگاه های خورشیدی باشد.

استاندار کرمان مدیریت مصرف انرژی استان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: دی ماه و بهمن ماه تدبیرهای بیشتری در زمینه تامین انرژی اتخاذ شود و اولویت اول ما تامین انرژی خانگی است و فقط در زمان های بحرانی خاموشی و قطعی گاز خانگی داشته باشیم.

وی ناوگان سوخت را یک ناوگان مهمی دانست و توجه به آن را الزامی می داند و  در ادامه گفت: صنایع سناریوهای مختلفی برای کمبود سوخت داشته باشند.

زینی وند با بیان این مطلب که احتمالا آخر آذرماه و اوایل دی ماه پیک مصرف انرژی استان است، تصریح کرد: لیستی از تعداد دیزل ها داشته باشید تا در شرایط حاد از آن استفاده کنیم.

وی بیان کرد: باید نیروگاه های ما به خط لوله گاز متصل شوند این موضوع را در مصوبات سفر رییس جمهور بگنجانید.

استاندار کرمان خطاب به فرماندار شهرستان های جنوبی استان گفت: عاملان فروش نفت سفید در جنوب رصد تا از اخلال در توزیع جلوگیری شود و اجحافی در حق مصرف کننده نشود.

مصطفی آیت الهی موسوی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان نیز در این جلسه به تشریح اقدامات صورت گرفته در راستای تامین سوخت نیروگاه ها پرداخت و در ادامه گفت: متاسفانه در برخی از مناطق مردم اقدام به خرید انشعاب گاز نکرده اند و همچنین برخی مناطق هنوز لوله کشی گاز نشده است لذا سوخت جایگزین (نفت سفید) برای آنها تامین شده است و به دنبال آن هستیم افرادی که توانایی خرید انشعاب ندارند، از طریق دادن تسهیلات یا راه های دیگر این مشکل را حل کنیم.

وی ادامه داد: تصمیماتی برای تامین سوخت مایع برای سیلندر گاز اتخاذ شده است تا امسال با مشکل روبرو نشویم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان در ادامه سخنانش بر لزوم مدیریت خاموشی های تاکید کرد و افزود: متاسفانه در ساعتی که دانش آموزان در مدرسه هستند، برق قطع می شود و اگر ماینرها(دستگاه های استخراج ارز دیجیتال) را مدیریت کنند، دیگر نیازی به قطع برق خانگی نیست.

سید باقر نورالدینی، مدیر شرکت پخش فراورده های نفتی کرمان نیز اولویت ویژه این شرکت را در سوخت رسانی به نیروگاه ها در زمستان اعلام کرد و گفت: در تابستان وضعیت سوخت رسانی به نیروگاه ها به خوبی انجام شد و تاکنون مشکلی در این زمینه نداشتیم.

وی بر لزوم اجرای مصوبات دی ماه سال گذشته در زمینه ناوگان حمل و نقل و حفظ این ناوگان تاکید کرد و افزود: نفت سفید مناطق جنوبی و شرقی استان کرمان تامین شده و برای توزیع گاز مایع تصمیمات خوبی اتخاذ شده است.