۹۵ درصد تولید برق نیروگاه‌ها با سوخت گاز است
۹۵ درصد تولید برق نیروگاه‌ها با سوخت گاز است
سخنگوی صنعت برق گفت: ۹۵ درصد تولید برق نیروگاه‌ها با سوخت گاز است. بعد از آن با درصدی کمتر از گازوئیل و مازوت استفاده می‌شود، درصورتی که مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری افزایش یابد، نیروگاه‌ها با محدودیت مواجه شده و به اجبار از سوخت پشتیبان استفاده می‌کنند.

مصطفی رجبی مشهدی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه گاز به عنوان سوختی مناسب برای نیروگاه‌ها که افزایش کارایی آنها و کاهش آلایندگی را نیز در پی دارد مورد استفاده قرار می گیرد، اظهار کرد: با همکاری مشترکان مشکلی برای تامین گاز نیروگاه ها به وجود نخواهد آمد و امیدواریم که این همکاری ها افزایش یابد.

به گزارش نبض‌انرژی،وی با تاکید بر اینکه صنعت برق یکی از بزرگترین مصرف کنندگان گاز است، گفت: در شرایط فعلی نیروگاه‌ها عمدتا ۷۵ درصد از سوخت گاز و حدود ۲۰ درصد از گازوئیل و نزدیک به ۵ درصد از مازوت استفاده می‌کنند البته در شرایطی که دما کاهش یابد، مجبور خواهیم شد تا میزان مصرف گاز را کاهش دهیم و از سوخت پشتیبان برای نیروگاه ها استفاده کنیم.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به مزایای استفاده از سوخت گاز برای نیروگاه ها، اظهار کرد: گاز سوخت بهتر و مناسب‌تری برای نیروگاه‌هاست چراکه باعث افزایش کارایی نیروگاه‌ها می‌شود و آلایندگی کمتری نیز در پی دارد.

وی با بیان اینکه باتوجه به مزایای استفاده از سوخت گاز اولویت صنعت برق استفاده از گاز در نیروگاه هاست، گفت: اگر مشترکان مدیریت مصرف را در دستور کار خود قرار دهند، چالش های موجود کاهش می یابد و می توانیم با سوخت گاز زمستان را پشت سر بگذاریم.