پیشی‌گرفتن مصرف بنزین آزاد از بنزین یارانه‌ای
پیشی‌گرفتن مصرف بنزین آزاد از بنزین یارانه‌ای
رئیس صنف جایگاهداران کشور گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ شاهد رشد مصرف بنزین آزاد در کشور بودیم و به زودی مصرف آن از بنزین یارانه‌ای پیشی می‌گیرد.

اسدالله قلیزاده رئیس صنف جایگاهداران کشور افزود: مصرف بنزین از آبان ۹۸ تا کنون دارای نوسان بوده و شیوع کرونا هم بر آن موثر بوده است که در این میان تقاضا برای بنزین آزاد هر ماه بیشتر شده است و با روال فعلی در ماه‌های آینده شاهد پیشی گرفتن مصرف بنزین آزاد از یارانه‌ای در کشور خواهیم بود.

به گزارش نبض‌انرژی،رئیس صنف جایگاهداران کشور ادامه داد: هم اکنون میانگین مصرف بنزین آزاد کشور ۵۰ درصد کل مصرف است که به میزان مصرف بنزین یارانه‌ای نزدیک شده است.

‌قلی‌زاده بابیان اینکه در برخی روزها شاهدیم که مصرف بنزین آزاد بیشتر از بنزین یارانه ایست گفت: وقتی مسئولان از رشد مصرف حرف می‌زنند منظور مصرف بنزین آزاد است، زیرا بنزین یارانه‌ای به میزان مشخصی به خودروها تخصیص داده می‌شود و برآوردهای میدانی نشان می‌دهد بیشتر دارندگان خودروی بنزین سوز هر ماه حتما از بنزین آزاد استفاده می‌کنند.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فراورده‌های نفتی کشور گفت: جایگاه‌های سوخت هم اکنون برای عرضه بنزین آزاد یا سهمیه‌ای حق‌العمل یکسان دریافت می‌کنند که در بخش گازوئیل هم چنین است و اینکه مثلا در بحران سوخت جایگاه‌ها با فروش بنزین آزاد سود کرده‌اند کاملا اشتباه است.

وی با تاکید براینکه جایگاه‌ها به تبعیض موجود در حق‌العمل بنزین و گازوئیل معترض هستند و در دو سال گذشته از بابت نوسانات موجود عرضه سوخت و حق‌العمل پایین، زیان فراوانی به جایگاه‌ها وارد شده است افزود: مجموعه فعالان حوزه سوخت از تولید تا توزیع بی‌وقفه فعالیت می‌کنند و هم اکنون تولید روزانه سوخت به ویژه در بخش بنزین بیش از ۱۰۰ میلیون لیتر است و مشکلی از بابت تامین و توزیع مصرف داخلی وجود ندارد.